Homey 2019 Pro en Homey Bridge naast elkaar

Hallo allemaal,

Ik probeer een nieuwe Homey Bridge te installeren naast mijn bestaande Homey Pro 2019. Dit zodat ik straks de 2019 kan vervangen door de Pro mini.
Naast elkaar installeren gaat prima, maar zodra ik Philips Hue toe wil voegen gaat het mis. In plaats van de Hue Bridge krijg ik een lamp icoon en een schakelaar icoon als ik apparaten toe wil voegen nadat Philips Hue is gevonden na het zoeken. Dat werkt totaal niet, want ik loop helemaal vast nadat ik één van deze kies om te installeren en ik toestemming heb gegeven om Hue en Homey te koppelen.
Ik heb alles al verwijderd van de Hue in de Pro. Ook een factory reset van de Hue bridge zelf gedaan en ook van de Homey bridge. Ik heb ook zo’n betaald abonnement op Homey, maar niets lukt.
Daarna Hue op de Pro weer geïnstalleerd om te kijken en dat ging gelijk als een zonnetje en in plaats van 2 icoontjes krijg ik 11 icoontjes, die ik gewoon ook kan gebruiken zonder vastlopers.
Is het überhaupt mogelijk wat ik probeer? Of moet ik de Pro eerst helemaal verwijderen? Want daar heb ik niet zo veel zin in aangezien die wel community apps ondersteunt.
Iemand hier ervaring mee wellicht?
Alvast bedankt.

Waar wil je die Bridge voor gebruiken dan? Wat is het nut van “naast elkaar” draaien?

Je hebt nu twee aparte Homey’s (één in de cloud en één lokaal) die, afgezien van jouw login, niks met elkaar te maken hebben, en je probeert je Hue hub nu toe te voegen aan de Homey-in-de-Cloud (die maar een zeer beperkte Hue ondersteuning heeft).

2 Likes

Hallo Robert,
Allereerst bedankt voor de reactie. Zoals gezegd wilde ik deze alvast naast de 2019 Pro laten draaien, zodat ik straks makkelijker de huidige pro door de nieuwe Pro mini kan vervangen.
Dat de functionaliteit minder is wist ik, maar daarom wil ik de Pro ook pas wegdoen als ik de nieuwe heb.
Aangezien een groot gedeelte van mijn smart spullen Hue betreft en dit een makkelijk te installeren produkt op de Homey Pro is, wilde ik daar mee beginnen.
Dat is de achtergrond, maar wellicht kan dit gewoon niet op 1 account of 1 telefoon. Naar die info ben ik op zoek.
Mvg
Hans

Dat is maar de vraag of dat makkelijk gaat, het product is nog niet op de markt dus of een downgrade makkelijk kan en welke randvoorwaarden…

Op dit moment ben je werk aan het doen wat mogelijk je toekomstige situatie bereiken moeilijker maakt.
Nog los van het punt dat ik niet zie welk voordeel de denkt te behalen met een Mini + Bridge in plaats van een Pro 2023.

Een Bridge aan een Homey (Cloud) is namelijk een wereld van verschil met een Pro + een Bridge als Satelite.

1 Like

Dat bedoelde Robert ook met ‘zeer beperkte Hue ondersteuning’
Méér apparaat types worden niet ondersteund op Homey Cloud/Premium;
En je krijgt idd niet de Hue bridge zelf, maar de op Hue aangesloten ondersteunde apparaten te zien, om op Homey te installeren;
Zie app store:

2 Likes

Hallo Geurt,
Bedankt voor de uitleg. De Homey Bridge gaat dan terug en dan wordt het de Pro 2023 in plaats van de combi bridge-mini. Die kan wel minimaal dezelfde apparaten aansturen als degene die ik nu heb. Advanced flows heb ik nu ook, dus dan krijg ik er nog dashboards bij.
Mvg
Hans

En met een pro 2023 kan je gewoon je backup terugzetten op de pro.
Stuk eenvoudiger…

2 Likes