Homey Bridge in combinatie met Hue

Ik ben wat aan het testen met Homey en zie wat leuke mogelijkheden. Bezit niet heel veel slimme apparaten en het is vooral Hue.
Bij het testen viel mij op dat ik bij Hue alleen lampen en plugs kan toevoegen via de Hue app. Bij de pro versie kan je wel alles selecteren.
Nu vind ik 399,= wel een heel grote investering en zou graag eerst alleen een bridge aanschaffen. Betekent dit dan dat ik voor mijn Hue niet de schakelaars en sensoren kan toevoegen?

Dat klopt.

Als je één Hue bridge hebt kun je ook zonder Homey Bridge gratis beginnen met de Homey.

Bedankt voor de snelle reactie. Ben nu begonnen met de gratis versie met Max 5 apparaten. De Hue bridge is gekoppeld, maar ik kan alleen een selectie maken van de lampen en plugs. Ook wanneer ik bij de Hue app kijkt dan zie ik dit verschil tussen standaard Homey en Homey Pro. Mijn angst is dus dat ik bij de aanschaf van een alleen een Homey Bridge ik de keuze om mijn volledig Hue systeem toe te voegen niet heb.

Je ontkomt dan eigenlijk direct al niet aan de duurste oplossing

Dat klopt, met een Homey Bridge kun je wel bv de Aqara bewegindsmelder koppelen. Maar niet de Hue motion sensors.

Dat was dan Homey voor mij. Het ziet er prachtig uit, maar mijn ideeën en mogelijkheden zijn dan te beperkt om hier zoveel geld aan uit te geven.
Dank voor de info.

Met Homey Pro zijn er veel mider beperkingen.

Maar je raad waarschijnlijk al waar het prijs verschil tussen een bridge van 69 € + abonnement van 3 €/maand vs de Pro voor 399€ eenmalig vandaan komt.

Ik snap dat het prijsverschil ergens vandaan moet komen, maar het is jammer dat een algemeen product als Hue dan zo “geknepen” wordt of mogelijk kan het niet anders hoor.
Maar voor een simpel en klein huishouden met beperkte automatiseringsmogelijkheden wordt de stap wel erg groot.

Het probleem is dat de manier waarop de Hue app werkt ervoor zorgt dat er veel dataverkeer via de Signify/Hue servers loopt, en daar heeft Athom in het verleden problemen mee gehad (dat Hue er voor alle Homey Cloud gebruikers dagen uit lag). Om de hoeveelheid verkeer te beperken hebben ze ondersteuning voor sensoren eruit gegooid.

Dank, heldere reactie.
Voor mij eindigt hier dus het Homey-avontuur. Jammer.