Aansluiting

Hallo een vraagje .lees ik het juist dat men vele producten kan bedienen met homey ? Zonder andere toestellen ? En welk model raad me mij aan .

Hoi Ronny,

welkom op het forum. Ja, voor veel producten klopt dat. Uiteraard is het wel afhankelijk van welk product je hebt. In de app store (apps kun je gratis downloaden/installeren op je Homey), kun je vinden welke merken/producten er ondersteund. Ik raad je aan om wel goed te onderzoeken welke producten en welke functies van die producten ondersteund worden, om teleurstelling te voorkomen. Vaak wordt het meeste wel ondersteund hoor, maar als dat ene apparaat of die ene functie voor jou net heel belangrijk is, is het wel goed om dat van tevoren te weten.

Appstore: https://homey.app/nl-nl/apps/

Dank u voor het antwoord . Ik heb al een aantal klik aan klik uit . En fibaro stekkers die het verbruik weergeven . Werk dat ook het verbruik weergeven . Nu werk dat via de boxx van enige die de stekkers bedien . En ik heb ook een aantal lampen van Philips hue .kan dat allemaal bedien worden zonder een aparte bridge van ieder merk ?

Kan idd maar sommige dingen werken wat betrouwbaarder met de originele bridge. Zo zou ik bijvoorbeeld voor de Philips hue lampen kiezen om ze via de hue bridge te koppelen en dan Homey als coördinator te gebruiken.

Dank u voor de tip . Want het is de bedoeling om alles te centraal te bedienen .

Dat gaat perfect kunnen :slight_smile:

Dat is zo ieder zijn keuze . Dank u

1 Like

En elke hardware z’n limieten.

Dank u . Daardoor ook mijn vraag welke neem ik het best dan de gewone of de pro ?

Ik denk dat ik het systeem vast heb . Homey bedien de apparatuur . Jij stuur via een app de opdracht . Wel heb je voor elk verschillend merk een app nodig die homey stuurt klopt dat ???

Inderdaad, kijk even in de Homey App store welke zaken een App nodig hebben. Dat kan ook een dienst zijn die geen device heeft. (Twitter, PostNL, Weather Underground, Heimdall als Beveiligings systeem, een Log App, Etc… )

Zelf ga ik bij hardware die niet te upgraden is, uit van het grootste dat je financieel kan lijden. :wink:
Zo voorkom je dat je over een jaar toch een Pro moet kopen om deze te verkopen.
Als je echt weet dat het gebruik heel beperkt blijft … dan kun je een standaard kiezen.

Dank u .

Kan je dit kiezen dan??
Waar en hoe dit te doen??

Voor bijv. Hue heb je de Hue app waarmee je met de Hue bridge gekoppelde apparaten kunt gebruiken, en de Hue zonder de bridge app, waarmee je Hue apparaten die rechtstreeks met Homey zijn gekoppeld kunt gebruiken.