Erfaringer med Homey Bridge (beta)

Tenkte at jeg skulle skrive litt om Homey Bridge som jeg bruker, da de fleste ser ut til Ă„ bruke Homey Pro.

Jeg har hatt interesse for «Smart hus» siden det begynte Ä komme for en del Är siden. Har brukt Tellstick og systemet rund dette, men gikk over til NEXA som hadde en stÞrre range av utstyr tilknyttet bridgen. Dette fungerte greit for mitt behov som er sensorer pÄ dÞrer og vinduer, bevegelses sensorer i forskjellige rom, lekkasje sensorer og alarmer ol. alt styrt pÄ mobilen, ipad og PC

Etter hvert sÄ kom det flere og bedre, blant annet vindus sensorer fra Aqara og et par Namron Z-wave LED dimmere og disse gikk ikke sammen med Nexa. Da bestilte jeg en Homey Bridge fra Holland og fikk status som Beta tester.

Jeg jobber med Ä legge til Flows, og utstyr og det er fint Ä kunne kjÞpe utstyr fra flere leverandÞrer og sette det sammen i Homey Bridge (beta) Jeg har holdt pÄ med data fra fÞr Internett kom, og da med BBS. Har ogsÄ bygget alle mine datamaskiner.

SÄ fÞrst pÄ Homey Pro, men syns den var i overkant dyr, men det er klart at Homey Bridge har noen begrensninger i forhold til den. HÄper at Homey utvikler seg mer fremover slik at flere typer utstyr kan implementeres i Bridgen.

Har i dag ca. 45 enheter koblet til Homey Bridge, fra sensorer pÄ alle vinduer og dÞrer, bevegelesesensorer i to etasjer og flere rom, to sonos hÞyttalere og en bildehÞyttaler fra IKEA/SONOS. Selvsagt brytere pÄ alle typer lys slik at jeg kan gi beskjed til Homey bridge, at nÄ legger jeg meg sÄ blir alt lys slukket i to etasjer og skall alarmen satt pÄ. SÄ langt har Homey Bridge oppfylt mine Þnsker, men det er klart at jeg gjerne skulle hatt med flere typer kamera ute og inne samt Yale lÄsene.

Flere med erfaring fra Homey Bridge?

1 Like

Spennende Ä hÞre
 har bestilt meg bridge litt pÄ sparket men begynner Ä bli litt nervÞs pÄ om jeg var dum og ikke kjÞpte pro
 ser nÄ den mangler litt
 har mye utstyr fra tuya/smartlife og denne stÞttes kun av pro. Eeasy el bil lader samme . Begrenset til lys og stikk pÄ hue. Sensibo til varmepumpe etc
 vet du om disse tingene kan komme etterhvert?
OgsĂ„ litt overasket over at jeg ikke finner noen mĂ„te Ă„ lage grupper pÄ  litt tungvint Ă„ skru pĂ„ en og en pĂŠre i appen.

Du kan lage grupper med Soner sĂ„ det gĂ„r fint. Det kommer stadig nye apper offisielle eller laget av forumet som ogsĂ„ virker pĂ„ Bridge, blant annet fikk jeg nĂ„ lagt til min Yale lĂ„s pĂ„ dĂžra. For Ă„ finne ut om de du nevner virker kan du prĂžve Ă„ legge de til og se om det dukker opp en app nĂ„r du skriver inn navnet pĂ„ det du vil legge inn, eller gĂ„ til “mer” og “apper”, legg til. Zigbee og Z-wave enheter kan i mange tilfeller legges til ved at du velger Homey som app og sĂ„ velge Zigbee eller Z-Wave.
Har bestilt en NY Homey Pro og planlegger og bruke Homey Bridge som satellitt/forsterker

1 Like

KUN offisielle apper kommer til bridge