Erfaringer med Homey Bridge (beta)

Tenkte at jeg skulle skrive litt om Homey Bridge som jeg bruker, da de fleste ser ut til å bruke Homey Pro.

Jeg har hatt interesse for «Smart hus» siden det begynte å komme for en del år siden. Har brukt Tellstick og systemet rund dette, men gikk over til NEXA som hadde en større range av utstyr tilknyttet bridgen. Dette fungerte greit for mitt behov som er sensorer på dører og vinduer, bevegelses sensorer i forskjellige rom, lekkasje sensorer og alarmer ol. alt styrt på mobilen, ipad og PC

Etter hvert så kom det flere og bedre, blant annet vindus sensorer fra Aqara og et par Namron Z-wave LED dimmere og disse gikk ikke sammen med Nexa. Da bestilte jeg en Homey Bridge fra Holland og fikk status som Beta tester.

Jeg jobber med å legge til Flows, og utstyr og det er fint å kunne kjøpe utstyr fra flere leverandører og sette det sammen i Homey Bridge (beta) Jeg har holdt på med data fra før Internett kom, og da med BBS. Har også bygget alle mine datamaskiner.

Så først på Homey Pro, men syns den var i overkant dyr, men det er klart at Homey Bridge har noen begrensninger i forhold til den. Håper at Homey utvikler seg mer fremover slik at flere typer utstyr kan implementeres i Bridgen.

Har i dag ca. 45 enheter koblet til Homey Bridge, fra sensorer på alle vinduer og dører, bevegelesesensorer i to etasjer og flere rom, to sonos høyttalere og en bildehøyttaler fra IKEA/SONOS. Selvsagt brytere på alle typer lys slik at jeg kan gi beskjed til Homey bridge, at nå legger jeg meg så blir alt lys slukket i to etasjer og skall alarmen satt på. Så langt har Homey Bridge oppfylt mine ønsker, men det er klart at jeg gjerne skulle hatt med flere typer kamera ute og inne samt Yale låsene.

Flere med erfaring fra Homey Bridge?

1 Like

Spennende å høre… har bestilt meg bridge litt på sparket men begynner å bli litt nervøs på om jeg var dum og ikke kjøpte pro… ser nå den mangler litt… har mye utstyr fra tuya/smartlife og denne støttes kun av pro. Eeasy el bil lader samme . Begrenset til lys og stikk på hue. Sensibo til varmepumpe etc… vet du om disse tingene kan komme etterhvert?
Også litt overasket over at jeg ikke finner noen måte å lage grupper på… litt tungvint å skru på en og en pære i appen.

Du kan lage grupper med Soner så det går fint. Det kommer stadig nye apper offisielle eller laget av forumet som også virker på Bridge, blant annet fikk jeg nå lagt til min Yale lås på døra. For å finne ut om de du nevner virker kan du prøve å legge de til og se om det dukker opp en app når du skriver inn navnet på det du vil legge inn, eller gå til “mer” og “apper”, legg til. Zigbee og Z-wave enheter kan i mange tilfeller legges til ved at du velger Homey som app og så velge Zigbee eller Z-Wave.
Har bestilt en NY Homey Pro og planlegger og bruke Homey Bridge som satellitt/forsterker

1 Like

KUN offisielle apper kommer til bridge…