Tenkte at jeg skulle skrive litt om Homey Bridge som jeg bruker, da de fleste ser ut til å bruke Homey Pro.
Jeg har hatt interesse for «Smart hus» siden det begynte å komme for en del år siden. Har brukt Tellstick og systemet rund dette, men gikk over til NEXA som hadde en større range av utstyr tilknyttet bridgen. Dette fungerte greit for mitt behov som er sensorer på dører og vinduer, bevegelses sensorer i forskjellige rom, lekkasje sensorer og alarmer ol. alt styrt på mobilen, ipad og PC
Etter hvert så kom det flere og bedre, blant annet vindus sensorer fra Aqara og et par Namron Z-wave LED dimmere og disse gikk ikke sammen med Nexa. Da bestilte jeg en Homey Bridge fra Holland og fikk status som Beta tester.
Jeg jobber med å legge til Flows, og utstyr og det er fint å kunne kjøpe utstyr fra flere leverandører og sette det sammen i Homey Bridge (beta) Jeg har holdt på med data fra før Internett kom, og da med BBS. Har også bygget alle mine datamaskiner.
Så først på Homey Pro, men syns den var i overkant dyr, men det er klart at Homey Bridge har noen begrensninger i forhold til den. Håper at Homey utvikler seg mer fremover slik at flere typer utstyr kan implementeres i Bridgen.
Har i dag ca. 45 enheter koblet til Homey Bridge, fra sensorer på alle vinduer og dører, bevegelesesensorer i to etasjer og flere rom, to sonos høyttalere og en bildehøyttaler fra IKEA/SONOS. Selvsagt brytere på alle typer lys slik at jeg kan gi beskjed til Homey bridge, at nå legger jeg meg så blir alt lys slukket i to etasjer og skall alarmen satt på. Så langt har Homey Bridge oppfylt mine ønsker, men det er klart at jeg gjerne skulle hatt med flere typer kamera ute og inne samt Yale låsene.
Flere med erfaring fra Homey Bridge?