Homey Bridge, det meste virket plutselig IKKE

Sent på kvelden klikker jeg en gang på Aqara bryteren ved døra til soveværelse, for å slå av alt lys, vifter etc. Ingen ting skjer, sjekker Homey Bridge og der er det bare røde trekanter som sier “Driver utilgjengelig” Veldig kjedelig å går rundt i to etasjer for å skru ut pærer og slå av lys på gamle måten igjen.
Hva skjer nå? Alt har virket fint lenge, men det er kanskje en oppdatering som er gjort?

Også virker det igjen, uten at jeg har gjort noe ti timer senere?

Bridge er tydeligvis litt beta fremdeles. Jeg har ikke hatt akkurat det problemet med vanlig Homey (Pro).

Homey Bridge har virket lenge nå bortsett fra en intern dimmer fra Namron (Z-wave) som jeg bruker til LED lamper i taket på kjøkkenet, den detter ofte ut og kommer tilbake igjen noe senere. Ser at det har vært problem med Namron og Homey Pro også.

Noe lys punkter har også en tendens til å ikke virke. Det er i hovedsak kontakter fra NEXA. Men når jeg starter Nexa og styrer de derfra så virker de igjen. Holder på å skifte ut disse NEXA kontaktene for å sette inn smarte styrbare lyspærer fra Namron (Zigbee) i stede

Ikke sett inn zigbee, sett inn z-wave. Zigbee er mer ustabilt

Det tror jeg er både og, avhengig av produkter og tilfeldigheter. Jeg har både stabile og ustabile enheter for både Zigbee og Z-wave

Opplever stadig vekk at forskjellige ting på Bridge bare slutter å funke. Eller at den disconnecter. Enten fikser det seg selv i løpet av minutter, eller timer, eller dager. Eller så må jeg begynne fra skratch med å legge inn enheter på nytt og sette opp flows på nytt. Like spennende hver gang. Fantastisk produkt. Greit at det fortsatt er i beta, men man har tross alt betalt penger for det, og det ser for øyeblikket mest av alt ut som et fullstendig forlatt og dødt prosjekt.

Prøv å legge inn appen til det som ikke virker igjen, det fungerer hos meg. Gå til “min konto” klikk på “oppdag” velg “bla igjennom apper”, velg den appen som ikke fungerer og installer den, osv.