Beta Bridge

Hej alle. Købte den her nye beta bridge, den brændte sammen inden for én uge. Så måske skal den byttes eller ?. Jeg er nemlig kommet lidt i tvivl om det er godt nok. Den har mange begrænsninger så som understøtter ikke en brøkdel af hva Homey PRO gør, selv med premium subscribsion. Og kan ikke finde ud af om den med tiden kommer til at understøtte mere. Så som dens understøttelse af Philips hue er begrænset til kun ( lys og powerplug ) hvor PRO understøtter alt fra HUE. Det var et eks. men der er meget mere man må undvære med den lille beta bridge.
Måske man bare skulle tage pengene retur og købe en PRO istedet.

Jeg har det på samme måde, synes også den er noget begrænset. Og synes der mangler info om hvad de har af tanker om hvad den skal kunne i fremtiden. Jeg har prøvet at bede om en returnering, men de afviste den, da det er et beta produkt.

Som du selv skriver synes jeg det er utroligt den ikke kan have adgang til alle ens hue enheder, og er begrænset til kun lys og plugs. Alexa kan forbinde til det hele, helt uden en zigbee echo.

Personligt så har jeg svært ved at se tiltrækningen ved et produkt som Bridge.

Igen personligt, men jeg vil da altid foretrække en løsning som er lokal, og som ikke beror alt for meget på “clouden”.

Derfor ville jeg anbefale dig Homey Pro da du har et produkt som kan fungere selvom nettet er nede(-ish) med langt de fleste ting.

Uhh men de kan vel ikke komme uden om det nĂĄr den allerede er istykker indenfor en uge.
Tænker da ikke man skal ofre penge BÅDE på en brigde og en pro. Vil de ikke retunere penge for det ødelagte, tør jeg slet ikke bruge på 3200kr på en pro.
ps. er ved at sætte liv i min gamle samsung smartthing igen.

Nej det har du selvfølgelig ret i.
Hvordan er den gået istykker, jeg havde selv ekstrem mange problemer med at parre mine enheder i starten. Men efter 5 resets og reset af zigbee netværk, ser det nu ud til at den virker nogenlunde.

Ugen efter jeg havde sat det hele op, en eftermiddag mistede den forbindelsen og fandt den igen. Det skete vel 5-6 gange ( meddelelse på mobilen ) så tog jeg strømmen fra den, ventede 10 sec og satte strøm til igen. Men så var der ingen liv i den. prøvede igen nu 5min. uden strøm, men den er stadig død.

Shi…
Den havde jeg ikke set komme, at de ikke vil tage den tilbage, men ved nærmere eftertanke, så jo.
Jeg har skrevet til dem omkring Beta produktet, og det er overhoved ikke et beta produkt, det er med den stærkt begrænset anvendelse et Alpha produkt, og det ved de ganske udmærket godt, de ved også godt at 90% af kunderne bliver skuffet og sender lortet retur.

Det jeg har koblet op pĂĄ Bridge fungere rimeligt godt.

Helt enig Jan, de har sat produktet pĂĄ market for tidligt.
Som du selv skriver føler jeg heller ikke produktet er i beta stadiet, fair nok der er fejl når de stadig er igang med udviklingen. Men når den ikke engang kan forbinde til hele ens Hue system, som dette produkts målgruppe højst sandsyngligt har invisteret i. tyder det klart på de har været presset af konkurrenterne med at få smidt brigden på market, før Matter kommer ordenligt igang.

Homey er smart, de andre er også smarte, og det bliver Matter sikkert også, men…?
Bliver Matter så ikke bare en tilføjelse til horden af “standarter”, der i forvejen er i omløb ?
De vil sikkert alle “løbe med sejeren”, på deres helt egen måde :slight_smile:
Alle vil sælge netop deres produkt, og kun deres, ikke konkurentens produkter, jeg tænker at kampen om kunderne, vil blive Matters største udfordring.

Tænker jeg forkert ? :slight_smile:

Hej
Jeg har lige bestilt Homey Bridge (kommer først den 2.2), men nu når jeg er begyndt at læse lidt om det, så bliver jeg i tvivl, om det er det rigtige valg, eller om man bare skal springe ud i det med det samme og så købe Homey Pro stedet for. Det er ikke nogle hemmelighed, det er prisen der gør at jeg ikke bare har købt Homey Pro fra starten af. Så syntes jeg at Bridge var et godt valg, men er så bange for at stå med et produkt, som aldrig kan nok. Hvad ville i købe ?

Tror det er prisen der holder brigde købere fra at gå efter pro’en. Jeg synes også prisen er lige hæftig nok. Man kan håbe brigden en dag kommer til at fungere optimalt, Men lige nu er den ikke pengene og besværet værd.
Jeg fik den til at fungere uden problemer i 7-8 dage ca. før den mistede forbindelsen til mine Hue enheder, og kunne så ikke få den genetableret uden at resette brigden, og starte forfra.
Jeg har nu pillet lortet fra, og hĂĄber pĂĄ at fĂĄ den skudt afsted pĂĄ DBA

Jaa syntes osse de har skudt sig selv i foden med dette produkt. Jeg skal simpelthen blive bedre til at undersøge hva det kan, for når man nu går på deres hjemmeside, og tjekker ud under ( opdag ) → ( browse apps) kan man se hva den understøtter. OG DET ER DÆLME IKKE MEGET.
Under Philips Hue , opdagede jeg først efter jeg havde købt, at den kun understøtter deres lys og 230Vplug, men ikke alt det andet, så som bevægelses sensor og remote tryk. Jamen for H…
Tror jeg laver en Youtube video, hvor den bliver brugt som LERDUE.

Sig endelig til nĂĄr den video er i kassen, vil jeg gerne se :laughing:

Tak, jeg har nu afbestilt min Homey Bidge og køber en Homey Pro stedet for. Tak for de fine svar

Ja hvad ville jeg købe, den er svær.
Lige nu står vi alle i dødvande, og ingen ved hvad der vil ske, fordi : en gange løbet af et halvt år, bliver Matter sluppet løs, og er Homey med, vi ved det ikke.
Matter forbinder alle enheder på kryds og tværs, således at dem der er med på vognen, han tale sammen med alle enheder, på alle platforme, og det vil sige at Homey s fordel forsvinder, og er man heldig, bliver det system opdateret, så det understøtter matter.

Så det klare svar jeg vil ikke købe noget lige nu, men vente et halvt år.

MĂĄske du kunne have sparet pengene, ved at vente.
Måske bliver dit “gamle” udstyr opdateret.