Homey Pro 2023 LAN werkt niet meer na onderbreking

Hallo,
ik heb sinds enkele maanden een Homey Pro 2023. Het toestel is enkel aangesloten via LAN, WIFI is niet actief. Het probleem is dat van zodra de LAN connectie onderbroken is geweest en terug hersteld de Homey niet meer online komt voor de app of web beased applicatie. IK heb wel de indruk dat oa ZWAVE verder blijft werken.
Is daar een oplossing voor ??

Alvast bedankt

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.
Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Misschien een PTP proberen.
Dus Homey minimaal 10 minuten van de stroom afhalen.

De Homey van de stroom afhalen en terug opstarten is inderdaad de oplossing. Ik zoek eigenlijk naar een oplossing om de Homey automatisch te laten connecteren van zodra de LAN verbinding terug hersteld is.

Dat doet ie (waarschijnlijk) ook wel, het probleem is dat de autodiscovery in de (web-)app gewoon kapot is. Door je Homey te rebooten meldt die zich opnieuw aan bij de Homey cloud en is meestal het probleem “opgelost”.

Klopt. Maar ik gebruik de Homey vooral voor security. Geen LAN is geen melding.
Wat bedoel je juist met “autorecovery kapot”. Is dit een bekend euvel waar aan gewerkt wordt?
Een andere piste. Stel dat ik ook WIFI configureer. Is het dan zo dat de eerste keuze LAN is en bij uitval ervan naadloos wordt overgegaan naar WIFI ?

Misschien is Homey daar sowieso niet het juiste apparaat voor.

Het probleem zit vermoedelijk helemaal niet in Homey maar in de manier waarop de apps jouw Homey op het netwerk vinden. Dus ook als er “naadloos” naar WiFi overgeschakeld wordt is de kans aanzienlijk dat je nog steeds hetzelfde probleem hebt. Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen.

Als het op het forum zoekt naar “Homey offline” kom je tientallen klachten tegen van mensen die hetzelfde probleem hebben, en dit probleem speelt al jaren. Dus ik denk dat je er van uit kunt gaan dat het niet opgelost kan/zal worden.

1 Like