Homey pro 2016-2019->2023 migration: Fibaro (solved)

Hoi !

Zonet mijn nieuwe Homey pro 2023 aangesloten.

Ik heb de backup teruggezet en praktisch al mijm apps en flows werken , voor neo coolc moest ik de experimental dowloaden.

Het enige dat nu niet werkt zijn fibaro in-wall smart dimmers… die geven “invalid node is” als ik ze probeer te gebruiken.

Ik heb in jet forum gezocht maar krijg daarin nog niets gevonden…

Anyone ?

Niks gevonden over Z-Wave problemen met de nieuwe HP2023? Echt helemaal niks?

Ik heb specifiek gezocht naar fibaro en installatie op de 2023.

Ik zie dat je een link hebt meegestuurd, ik ga meteen kijken.

Overigens leek het me geen zwave probleem omdat mijn fibaro wal plugs wel prim werkten, het is alleen de in-wall dimmers die een issue geven.

Probleem opgelost…

Servicedesk vam homey een bericht gestuurd en ik had 10 minuten daarna antwoord: HULDE !

Het blijkt (alleen staat dat nergens, een inlegvelletje met instructies voor een migratie zou een hoop schelen denk ik) dan homey na het terugzetten van de backup nog een tijdje bezig is.

Ik zag dat “alles er goed uitzag” maar dat geen enkele app werkte, ik heb op dat moment alle apps eroverheem geinstalleerd, ook dat werkte prima alleen mijn fibaro werkte niet.

Dat bleek te komen doordat ik door de handmatige installatie van de fibaro app het migratieproces van homey had onderbroken; mijn devices waten keurig gemigreerd alleen de instellingen niet.

Oplossing vanuit Athom was om de homey terug naar fabrieksinstellingen te zetten en dan de migratie opnieuw te starten met iets meer geduld.

Omdat ik er niet vanuit ging dat ik zo snel reactie van Athom zou krijgen had ik zelf mijn devices opnieuw gekoppeld en een paar flows hersteld.

Alles werkt inmiddels 100% !

Erg blij met mijn aankoop EN met de support van Athom !

Tip voor Athom: leaflet in de doos over de procedure bij een migratie, dat moest ik nu bij elkaar googlen en dan krijg je dit soort fouten.

Titel gecorrigeerd.

Bij mij werken alle Fibaro devices ook niet na een migratie naar de Homey Pro 2023. Ik heb net de homey gerest en wacht nu extra lang na het erugzetten van de backup. Hopelijk werkt dat.

Update na 5 minuten:
Goede tip, bedankt!
Geen idee hoe lang je extra moet wachten, maar ik heb denk ik 5 minuten gewacht voordat ik op doorgaan drukte na “alles ik klaar”. Fijn, scheelt een hoop werk!