Fibaro probleem na overstap nieuwe homey

Na het restoren van mijn nieuwe homey 2023 komen de fibaro spullen wel in beeld maar er is geen communicatie, de melding bij sturen " invalid node Id 51" De node van het apparaat in kwestie is 56.
Opnieuw verwijderen en weer toevoegen lost het op, maar al mijn flows crashen en moet ik opnieuw weer maken. Is hier een wat eenvoudiger oplossing voor door bv de node aan te passen ?

Je hebt dus een backup teruggezet van de 2023 naar de 2023?
Of een backup van de 2019 naar de 2023?
Hoe lang heb je gewacht met de Homey weer te gebruiken nadat je de opdracht hebt gegeven om de backup terug te zetten?
Geen idee hoe lang je moet wachten maar er gaat dacht ik wel wat tijd in zitten.
En toen hij “klaar” was, heb je Homey nog een keer uit en aan gezet?

Zomaar wat vragen waar je misschien iets mee kan of waar anderen iets hebben aan je antwoorden.

Ik ben van het oude vertrouwde nu defecte bolletje 2019 naar 2023 gegaan.
Er ging behoorlijk wat tijd inzitten 1.5 uur leek er niets te gebeuren.
Toen leek alles op het eerste gezicht weer in beeld
Moest wel de meeste apps opnieuw installeren.
Het vervelende is dat het fibaro spul in beeld komt maar blijkbaar gaat er iets mis met de node waardoor er geen communicatie is.
Een voor een verwijderen en opnieuw toevoegen lukt maar waardoor de flows crashen.
Dus alle betrokken flows opnieuw opbouwen en opschonen lijkt de enige oplossing.

Even zoeken op “flow repair” levert misschien de oplossing, bv [HOW-TO][Pro][Cloud] - Tool to FIX (advanced) flows after removing and re-adding devices

1 Like

Dank je . ben nu toch al bezig al mijn flows te herbouwen , heb er eigenlijk wel lol in.
Alles een beetje netjes maken en efficiënter

sleep de homey mee naar elk niet werkend apparaat, verwijderen homey reboot, huishoudelijk klusje doen en dan weer koppelen.
omslachtig misschien maar lukt dan vaak in 1 keer.

Het herbouwen van flows is inderdaad wel een klusje maar het ruimt wel lekker op.
Succes met bouwen.