Oppgradert til Homey 7.3.0, et par enheter er borte

For 3 dager siden ble min Homey Pro automatisk oppdatert til 7.3.0.
Omtrent samtidig la jeg merke til at en Fibaro dobbelt swich (første utgave) og en batteridrevet bryter (zwave.me) fikk en varseltrekant i Homey-appen. Det står error.invalid_node når jeg etterforsker litt. Fibarobryteren kan ikke styres fra Homey, men den styres fortsatt av den termostaten den er paret med.

Jeg kan ikke si 100% sikkert at dette kom akkurat når Homey ble oppdatert, men det ermye som tyder på det.
Begge de enhetene jeg har mistet kontakt med er noen år gamle, og som sådan er det mulig de mangler et eller annet i z-wave protokollen som Home fra og med 7.3.0 nå av krever for å kunne bruke dem.

Noen med tilsvarende erfaringer?

når du får trekant så er første test å restarte appen, ikke homey, men selve appen inne i homey, feks fibaro. Hvis en enhet har mistet ruta si og ikke svarer så går du inn på developer og kjører heal på enheten for å se om den mesher på nytt. Hvis den ikke gjør det så ekskluderer du den og legger den til på nytt. Jeg kjører hele tiden nyeste versjon (experimental) og alle mine fibaro switcher fungerer fortsatt

Takk for tips. Enhetene har forsvunnet fra z-wave lista i developer, så jeg kan ikke gjøre heal eller test. Jeg kan selvsagt legge dem til på nytt, men jeg synes det var litt påfallende at dette skjedde med to stk samtidig, og at de ikke bruker samme app (Fibaro og Z-Wave.Me).

Og når jeg ført må inn i veggen for å trykke på knappen, samt pare med termostaten på nytt, tror jeg at jeg like godt også bytter hele Fibaroswitchen til en ny type med strømmåling.

Jeg har aldri opplevd at enheter har forsvunnet av seg selv, bare at de har sluttet å sende sensordata eller sluttet å reagere på kommandoer. For eksempel Telldus Z-wave mini plugg fungerer stabilt helt til antageligvis en eller annen strømforbruksteller går over en grense, så reagerer den bare ikke på noe som helst, men må plugges ut og inn igjen og av og til heales. Men den ligger alltid i listen over enheter. Og det er samme med Zigbee-enheter, de blir ikke borte selv om de skulle slutte å fungere. Og det er ikke så rart når man tenker seg om, Homey må jo lagre enheten lokalt for å knytte en konfigurasjon til den, og den lagringen er ikke avhengig av at det er radiokontakt som fungerer.

Her er det på en måte omvendt. Enheten, dvs Fibaroswitchen, fungerer tilsynelatende. Den slår seg av og på som følge av kommandoer fra termostaten den er paret med. Men forbindelsen til Homey er borte. Derfor antar jeg at det er noe i Homey enden, ikke i Fibaroswitchen som har gått galt. Og derfor mistenker jeg oppdateringen av Homeys firmware.