Overgestapt van Fibaro naar Homey.
Ik heb duidelijk veel Fibaro in huis.
Nu stuit ik op het volgende. Bij het “nieuw apparaat” toevoegen krijg ik: “er ging iets fout tijdens het toevoegen van het apparaat. Probeer het later opnieuw”.
In dit geval gaat om een binaire sensor maar ik heb dit ook met de Dimmers, Schakelaars, Roller/Shutters en rookmelders. (Ook BeNext)
Allemaal gerest.
Ik had dit ook met Fibaro. Ik had vier stekkers toegevoegd en dit werkte een paar dagen prima.
Toen ik later een Fibaro rookmelder wilde toevoegen lukte dit ook niet, kreeg dezelfde melding.
Mijn vier stekker werkte ineens ook niet meer, en had daar al een paar flows voor ook. Kon dus alles opnieuw gaan doen met de hoop dat het goed ging.
Maar ik kreeg weer die zelfde melding. Ik heb toen Homey opnieuw opgestart en het weer geprobeerd en dit lukte.
Nu werkt alles prima.
Ik zou dus eens proberen om je Homey te herstarten en het dan nog eens proberen.
Ben ook overgestapt van Fibaro naar Homey.
Heb dezelfde problemen met Fibaro apparaten.
Over het algemeen gaat het koppelen van Z-Wave apparaten minder goed dan in Fibaro, veel fout meldingen en korte afstand bij koppelen totaan Homey Pro lijkt van belang.
Homey heeft in paar dagen na start gebruik al een paar maal het contact met apparaten verloren.
Het is toch wel essentieel dat het contact met apparaten stabiel is.