Fibaro “er ging iets fout tijdens het toevoegen..."

Hallo,

Overgestapt van Fibaro naar Homey.
Ik heb duidelijk veel Fibaro in huis.
Nu stuit ik op het volgende. Bij het “nieuw apparaat” toevoegen krijg ik: “er ging iets fout tijdens het toevoegen van het apparaat. Probeer het later opnieuw”.
In dit geval gaat om een binaire sensor maar ik heb dit ook met de Dimmers, Schakelaars, Roller/Shutters en rookmelders. (Ook BeNext)
Allemaal gerest.

Gezocht op dit forum…

Kan iemand een aanwijzing geven?



Gr. Niels

Ik had dit ook met Fibaro. Ik had vier stekkers toegevoegd en dit werkte een paar dagen prima.
Toen ik later een Fibaro rookmelder wilde toevoegen lukte dit ook niet, kreeg dezelfde melding.
Mijn vier stekker werkte ineens ook niet meer, en had daar al een paar flows voor ook. Kon dus alles opnieuw gaan doen met de hoop dat het goed ging.
Maar ik kreeg weer die zelfde melding. Ik heb toen Homey opnieuw opgestart en het weer geprobeerd en dit lukte.
Nu werkt alles prima.
Ik zou dus eens proberen om je Homey te herstarten en het dan nog eens proberen.

Ben ook overgestapt van Fibaro naar Homey.
Heb dezelfde problemen met Fibaro apparaten.
Over het algemeen gaat het koppelen van Z-Wave apparaten minder goed dan in Fibaro, veel fout meldingen en korte afstand bij koppelen totaan Homey Pro lijkt van belang.

Homey heeft in paar dagen na start gebruik al een paar maal het contact met apparaten verloren.
Het is toch wel essentieel dat het contact met apparaten stabiel is.

Thanx, gelukt. :white_check_mark:

Gewoon uit nieuwsgierigheid, wat was de oplossing?

Jouw oplossing. resetten, en presto!

Oplossing? Hoe te handelen? Ik krijg bij het toevoegen van een nieuwe z-wave sensor van fibaro de foutmelding.
De te volgen stappen op de app gaan goed maar hierna de foutmelding “transmit complete no route”. Om gek van te worden. Sensor ligt naast de Homey 2023.

Hallo René,

Om welke sensor gaat het om?

De deur/raamsensor 2, deFGDW-002

Die heb ik ook. Ik moest ook flink proberen. Uiteindelijk was de achterste knop (en de kap er op)
Dus: kap er op, klemmen in je hand (zodat je beide knopen in drukt) 3 of 4 keren snel indrukken.

Denk ik…

Lees ook iets op de site van Homey m.b.t. een probleem met Z-wave.
Ze w88 op antwoord?
Lukt voor geen meter, welk type ik ook selecteer in de app

De H23 gereset?
Ik moest hem of en toe weer resetten. Baat niet schaadt niet.

Pinnetje aan de onderijde erin en afw88?

Nee, alleen via de app. :hear_no_evil: de h23 resetten.

Even helpen. Hoe doe ik deze op een veilige manier zonder de instellingen te wissen zoals flows e.d. Ik heb een backup.

In de app.
1: onderaan op “meer” drukken.

2: druk op “algemeen”

3: naar beneden scrollen, op “Homey Pro opnieuw opstarten” drukken.

Daarna op “Homey Pro opnieuw opstarten” drukken.

Uiteindelijk, met deze info, is het me gelukt om de sensor toe te voegen.
1 van de 3 sensoren die ik kon toevoegen als nieuw apparaat (niet de sensor 2!) heeft de Homey gepakt en het werkt! TOP!

1 Like

Ga zo door. Van proberen kan leren!