Mijn Homey ( pro early 2019 ) is heel regelmatig onbereikbaar. Flows die niets te maken hebben met Hue blijven normaal werken. Na het verwijderen van de Hue app was alles terug in orde. Na herinstallatie van Hue app was er niet meteen een probleem. Pas na het toevoegen van 1 lamp was Homey na een tijdje terug onbereikbaar. Zigbee kanaal van Hue al eens veranderd, ook al andere voeding voor Homey geprobeerd. Iemand een oplossing hiervoor?
Ik lees er vaak over. Heb je Athom ook ingelicht over dit fenomeen? Ik bedoel de Hue app.
(Helaas valt de wifi weg als Homey druk is met andere dingen, dat kan blijkbaar niet worden opgelost).
Bij mij bleek dat Homey onbereikbaar wordt als een app teveel geheugen gebruikt. Volgens mij loopt het geheugengebruik van de Hue app ook regelmatig onbeperkt op, dit zou niet boven +/- 50 MB uit moeten komen
Met de Device Capabilities app kun je vrij eenvoudig een monitor flow maken,
-welke de app start (mocht hij disabled of gepauzeerd zijn),
-en daarna herstart,
-indien het geheugengebruik nu, en 1 of 2 minuten geleden, boven bijv. 60 a 70 MB uitkomt.
Ik heb op deze wijze veel minder ‘Homey onbereikbaar’ issues.
Apps worden, als ze 80MB gebruiken, automatisch op pauze gezet.
Klopt, Robert. Dat is v.w.b. de wifi verbinding helaas al te laat. Door zelf die grens iets lager in te stellen, op 60 of 70MB, verminderd dat op mijn Homey die vage onbereikbaarheids issues in ieder geval.
Dat is de tip die ik mee wilde geven.
Dat klinkt zeer goed. Sta er jammer genoeg al een uurtje op te staren en snap er nog steeds niets van
Misschien helpt het als je de flow importeert
[tef:FLOWS:"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":/tef]
Lees hier hoe je dat kunt doen:
https://community.homey.app/t/the-flow-exchange-r-exchange-your-flows-with-others/68981
Vervang dan HomeyScript en de flowkaartjes door Philips Hue (dat werkt via drop down keuze lijstjes).
Vraag gerust als e.e.a. nog niet duidelijk mocht zijn…
Bij mij crasht de hue app ook in homey de laatste dagen. Geheugen zit constant op ongeveer 70mb en heeft een kleine piek nodig om op pauze te worden gezet.
De app doet over het algemeen niet zo veel, maar gebruikt het meeste werkgeheugen.
Heb er misschien 10 flows mee draaien die elk 2 keer per dag gebruikt worden.
Momenteel heb ik nu dat de app elke 30 sec. wordt gecontroleerd of deze op pauze staat, en dan opnieuw wordt gestart.
Dat scheelt behoorlijk in het geheugengebruik.
Is het hier ergens dat ik de flowkaartjes moet vervangen door Philips Hue?
Als ik gewoon verder ga wordt de flow perfect gemaakt maar de 2 kaartjes ontbreken.
Sorry, Is ondertussen gelukt om de flow te importeren en aan te passen. Power user had ik blijkbaar nog nooit aan gezet
Nog steeds een onbereikbare homey. Met de Device Capabilities app Hue gemonitord maar die gaat nooit hoger dan 25. Ondertussen ook de net scan app gebruikt. Blijkbaar is homey dus wel bereikbaar. Als ik een netwerkscan doe als ik niet meer aan homey kan blijkt deze wel nog online te staan. Ook alles behalve Hue blijft gewoon werken, ik kan homey gewoon niet bereiken met zowel de homey app, my.homey.app, homey developer,…
Iemand nog een idee waar ik kan gaan zoeken?
Volgens mij dat de officiële oplossing van Athom is: de app elke paar uur opnieuw opstarten. Kennelijk krijgen ze de problemen met de app niet opgelost.
Alles al geprobeerd. Is me nu wel een beetje beu. En iets belangrijk als verlichting aan Homey te hangen ga ik toch niet doen (Hue zonder bridge heeft geen probleem)
Zal terug al mijn verschrikkelijk lelijke Hue dimmers aan de muur moeten hangen en van die onhandige Niko friends of Hue schakelaar moeten installeren.
Nog maar eens bevestigd ‘Homey, je bent een leuke hobby maar niet te vertrouwen’
Of kijken naar een alternatieve oplossing die wel werkt, bijvoorbeeld via Home Assistant.
Misschien is het niet zozeer de app? Bij mij waren er voorheen vooral problemen omdat ik een mesh netwerk van tp-link had. Hierdoor verloor homey ook regelmatig verbinding.
Gelukkig heeft homey 23 eindelijk een vaste verbinding.
Home assistant is ook een prima oplossing omdat dit natuurlijk ook te combineren is met homey. Maar dan moet het hem wel in de hue app zitten.
Momenteel is de app herstarten op het moment van een gepauzeerde app genoeg om de homey nu te ontlasten.