Homey is regelmatig offline

Dat was ik net al aan het overwegen. Heb jij daar ervaring mee? Bijvoorbeeld eerst WIFI met teleurstellend resultaat en met adapter geen problemen meer?

Ik kan alleen maar afgaan op wat er hier in het forum allemaal voorbij komt aan problemen met Homey’s WiFi, en dat die specifieke problemen verdwijnen zodra ze een bedrade verbinding gebruiken.

1 Like

Duidelijk, dank.

Jammer dat de workaround niet werkt. Werkte bij mij wel goed. Echter nog wel een heeel enkele keer dat het offline leek te zijn.
Uiteindelijk toch voor de stabiliteit eenan adapter gekocht :person_shrugging:t2:

Ik heb ontdekt dat je bij een offline melding op de app van de telefoon het best de app opnieuw kunt opstarten. Dat werkt bij mij eigenlijk altijd. Het probleem zit dus niet in de Homey maar in de app. Ik heb een Android telefoon. ik weet niet of Apple dezelfde problemen heeft.

Nou… in de web app, en bij CLI installeren komt dezelfde offline melding ook (te) vaak voorbij.
Ik ben ook een Android gebruiker.
(En een paar keer op de retry button werkt meestal prima).

Ik had zowel offline meldingen op mijn telefoon als op de web app. Erg jammer dat dit blijkbaar nooit is opgepakt door de ontwikkelaars.
Sinds ik de ethernetadapter gebruik is het nooit meer voorgekomen.
Hopelijk bouwen ze bij een volgend model de ethernetadapter gewoon gelijk in. Niks beters qua stabiliteit dan een netwerkkabel.

Dat doen ze ook (ein-de-lijk), maar houden het hier nog geheim om duistere motieven :man_shrugging:

Hier is het dan weer wel duidelijk aangegeven:

1 Like

Ik heb dezelfde problemen met de ethernet adapter…

1 Like

Contact opnemen met Athom dan :man_shrugging:t3:

Heb ik gedaan….

Nog een brainwave ook…. Ik heb redelijk veel devices, 50 homewizard plugs en nog meer spul…. Die worden door homey uitgelezen en ook door mijn home assistant…

Misschien is er te veel verkeer of treden er locks op…

Ik heb de interval voor hw op 20 seconden ipv 10 seconden gezet en home assistant uit gezet… eens een paar dagen proberen…

Het lijkt erip dat dit het was… Homey ging echt elke dag onderuit maar sinds ik bovenstaande heb gedaan is hij stabiel gebleven …

Same… zal eens een statisch ip toekennen…

Ik heb mijn probleem opgelost…

Ik heb veel wifi devices, een stuk of 40 homewizard plugs die ik aanstuur met homey maar ook met home assistant (omdat die energie grafieken mooier zijn).

Ik heb nu die home assistant uitgezet en de polling frequency van de home wizard plugs op 20 ipv 10 gezet.

Mijn problemen zijn totaal verdwenen…

Dat is dan doordat er -of- minder wifi verkeer is, -of- (logischer) omdat de homewizard app problemen heeft met het “gelocked” zijn omdat home assistant net op hetzelfde moment dezelfde plug uitleest…

Ik kan het niet helemaal verklaren, maar de problemen zijn wel totaal weg.

Hier vandaag na 4 dagen ging ook de homey off- line.

Hij is niet bereikbaar via de iOS homey app en ook niet via de Mac safari op “my homey”.
De kleuren op de homey draaien gewoon rond.

De homey is aangesloten via ethernetkabel op de home ethernet adapter.
Homey is via ethernet aangesloten op een simpele switch en deze op de router.
Switch geeft aan dat er verbinding is met homey op de 1000mbit.

• Om de homey terug online te krijgen het ik de ethernet kabel losgemaakt er terug verbonden -> geen resultaat
  • Homey en homey adapter van de spanning gehaald en terug op de spanning → ALLES WERKT TERUG

Op mijn homey is volgende aangesloten;

1. Zigbee 15 stuks waarvan 5 enddevices en dus 10 router
  2. 433Mhz 12 stuks (5x KAKU & 7x somfy RTS)

Verder draait de homey op eenvoudige programma’s in flows en advance flows.
Als apps zijn er volgende op aangesloten;

1. Ecodim v2.6.1
  2. Gledopto en tint lampen en led controllers (zigbee) v2.0.12
  3. iCasa v3.0.1
  4. KAKU v7.5.3
  5. Trust Zigbee v1.7.2
  6. Philips Hue without the bridge v2.1.0
  7. Somfy RTS v3.3.1
  8. Zonnestanden v1.4.8

Wat kan er fout gegaan zijn ?
Is het mogelijk om een verbroken ethernet of wifi te registreren op de tijdlijn ?
Kunnen we ook zien waarom ethernet verbroken word ?

Ben redelijk nieuw met homey en alle hulp/info is welkom.

Net Scan app: deze kan zowel de lokale verbinding naar je router monitoren, als je internetverbinding.

Waarschijnlijk lost een herstart van je router het probleem ook op.

Bij Homey’s via Wifi is dit helaas een vrij algemeen probleem.
Via Ethernet zou het toch redelijk stabiel moeten zijn.

Als het issue na een firmware update begon:
Zet de vorige versie terug via je offline backups.
Lost dat het issue op, meldt het vooral aan Athom.

Het probleem kan ook in je router zitten natuurlijk.
Als Homey weer onbereikbaar is geworden: zet de wifi op je telefoon dan uit, en open dan de app; nu moet de app Homey via je databundel zien te bereiken.
Dat truukje lijkt ook wel eens te helpen
(dat komt door de befaamde “Homey lijkt offline” bug → Homey is wel online, maar enkel de app kan niet verbinden).

Deze staat bij mij ook aan MAAR geeft enkel melding als de homey zonder spanning valt en als deze terug opgestart is.

Ik gebruik netwerkradar en kan deze idd de volgend keer eens starten :+1:
Maar als het ip-adres van de homey niet bereikbaar is via de safari dan denk ik dat netwerkrader (Mac) /Net scan app. ook gaat melden dat deze off-line is.

Dit ga ik de volgende keer eens doen, ga mijn bevindingen hier neerschrijven.

Oh, apart. Als ik met mijn router zit te “klooien” krijg ik ik een melding dat Homey offline was.
Maar Net Scan is handiger, omdat je naast loggen, ook acties kan uitvoeren.
Bijv: als Homey 15 min. geen internet/netwerk verbinding heeft, herstart dan de router of Homey.

O deze melding heb ik nog niet gehad, dus eens testen.
Heb nu ook de ethernet kabel uit de ethernet adator getrokken en na een 6tal minuten melding.
Denk dat ik er dan de vorige keer over weg heb gekeken :smiling_face:

Ga dit zeker eens proberen.

1 Like

Vandaag was plots de Homey niet meer bereikbaar via de app op de gsm.
Maar onderstaand trucje van “Peter” zorgde ervoor dat hij weer bereikbaar was :+1:

1 Like