Homey energie app

Hallo even een vraag over de nieuwe energie app van Homey . Ik heb van Homewizard de dongel en hierop aangesloten de watermeter en de accu’s en mijn zonnepanelen deze staan ook allemaal in Homey nu hebben we de nieuwe energie app erbij gekregen en àlles staat er ook netjes in . Maar hij valt een paar keer per dag uit dan heb je geen gegevens meer en kun je ook niet meer naar de flows of andere apparaten.
Het kan zomaar een uur verdwenen zijn .
Heeft iemand daar ervaring mee of moet ik er ook nog een Homey singel tussen zetten

Bedoel je met uitvallen dat de app meldt: “Homey lijkt offline te zijn”?
Dat is een jaren oude bug; Meldt dat in ieder geval bij homey.app/support ajb

Je kunt het “een zetje” geven door de wifi van je telefoon even uit te zetten, dan moet de app je Homey via internet zien te vinden. Zodra de app jecHomey weer gevonden heeft, kun je de wifi van je telefoon weer aanzetten.

Als Homey via wifi aan je netwerk is gekoppeld, probeer dan dit te regelen:

• Apart 2.4GHz wifi SSID aanmaken en Homey daar mee laten verbinden
  • Op de DHCP server (meestal onderdeel van je router): IP adres reserveren voor Homey
  • Heb je ook Access Points in gebruik: voorkom het ‘hoppen’ van Homey tussen AP’s; dat kan d.m.v. MAC adres filtering, band steering of finetunen van de transmit power.

Wat is dat voor apparaat?

Hallo, bedankt voor de reactie maar ik denk niet dat dit een verbindings probleem is maar een software probleem zie mijn foto

Homey zelf blijft wel werken alleen het nieuw toegevoegde energie tabblad valt dan weg en vervolgens kun je dan ook niet weer terug komen in je apparaten dan moet je eerst de hele app afsluiten en opnieuw openen .
Ik denk dat ik ook maar even contact met Homey opneem

Met Homey singel bedoel ik Homey dongel

1 Like

Het vreemde is als ik een groot verbruiker water koker aan zet dan heb ik wel de energie app en zodra ik deze weer uitzet is alles weer weg

Ah okee, dat is duidelijker. Daar kan enkel support je mee helpen inderdaad.

@Doekse Ter info: hierboven vind je een beschrijving van een vreemd reagerende Energy tab.

Bedankt we wachten af

Met vriendelijke groeten

Werner

Hallo, het probleem met de Homey energie app is opgelost Homewizard heeft in Homey een update gehad en werkt nu goed .
Dank voor de hulp