Homey Cornelisse Dash, een homey dashboard

Dat kun je in de settings van HomeyDash veranderen (verschuiven).

Hallo Ruud,

Sinds enkele maanden draai ik jouw dashboard naar tevredenheid op een iPad mini die aan de muur hangt.
Sinds vandaag (of eigenlijk gisteren, het is nu midden in de nacht) reageren de knoppen echter niet meer op een veranderde status, bijvoorbeeld als je via google een spraakcommando geeft om verlichting aan of uit te doen, of als de status via een flow van homey verandert. Om een correcte status (aan of uit) op het dashboard te verkrijgen moet ik het scherm verversen. Dit geldt zowel op de PC als op de iPad. En niet alleen op jouw dashboard, maar ook op de originele versie van Danee de Kruyff.
Dit euvel is spontaan opgetreden. Het werkt al maanden goed.
Ik heb homey herstart, alle apps herstart, nieuwe tokens gehaald en verschillende browsers geprobeerd. Normaliter gebruik ik chrome.

Dus de knoppen laten zich op het dashbord wel bedienen. De status (aan of uit) verandert dan ook mee, maar als de apparaten met google home of via een flow worden bediend verandert de status op het dashboard niet mee, tenzij ik het scherm handmatig ververs.

Heb jij, of iemand anders die er verstand van heeft een idee wat er aan de hand kan zijn?

Er zijn problemen met de cloudservers van Athom die dit soort problemen kunnen veroorzaken. Die problemen spelen sinds gisterenavond en zijn toen (tijdelijk) opgelost, maar inmiddels spelen ze weer op.

ik heb deze: https://status.homey.app/
maar daar lijkt alles normaal te zijn.

Omdat die site handmatig door Athom geupdate moet worden, en volgens mij is er nog niemand daar wakker. Ik heb dit probleem al om 7:45 vanmorgen gemeld.

“Handmatig”… Je zou bijna denken dat ze daar niet echt zorgvuldig in zijn.
Maar goed, maar dit probleem zal er nu ongetwijfeld in komen te staan.

Ik verwacht van niet, gisterenavond hadden ze precies hetzelfde probleem en toen is de website ook niet geupdate.

Ah, zit dat zo. Ik zie het nu ook op het hieronder verstrekte linkje.
Hartelijk dank voor je reactie. We wachten af tot het euvel is gefixed.

Hi

Dat kan helaas niet op de google nest hub. Als je opnieuw cast is de hub de settings kwijt.

Ik zou de default view willen veranderen.

Ron

@Homey-Cornelisse

Suggestion for the color of the Survelliance switch in the homeycornelisse dashboard

Hello,
the Heimdall Survelliance Switch turns red in your dashboard when activated. It turns red immediately even if there is still a delay time. Would it be possible to let the Survelliance Switch flash red during the delay time and only then set it to permanent red when the delay time has expired and the mode is active?
Maybe this is a suggestion about your very good work.

Dash down? Heb al geprobeerd met nieuw token. Noppes.

Hier hetzelfde probleem op http://dash.homeycornelisse.nl/

Misschien de rekening van het hostingaccount niet betaald of zo :sweat_smile:

1 Like

Dan maar effe via homeydash werken in afwachting van inning. :grin:

Hallo,
Al enige tijd een blije gebruiker van de Cornelisse dashboard op een Google Hub.
Nu heb ik 2 vraagjes, 1 Dashboard gerelateerd de ander meer Google Hub.
1 - Ik wil van een bepaalde app (P1 ZTATZ) 1 sensor continue laten zien op het Dashboard. Nu heb ik al een virtual device aangemaakt van die ene sensor, maar zie dan niet automatisch alleen het getal. Dit gebeurd pas als ik natuurlijk op de Hub op het icoontje druk. Dit wil ik niet. Wil ten alle tijden altijd en direct de waarde zien. Kan dit? zo ja hoe?
2 - Het casten van buienradar lukt mij niet goed. Heb nu sinds enkele dagen deze url: http://images.buienradar.nl/kaart.gif echter is deze erg klein. Hebben jullie sugesties wat de juiset url is om buienradar goed te casten naar de Hub?

Ik hoor het graag.
grtz.

Yep, ik gebruik m ook nog steeds met plezier.
Betr. vraag 1, misschien helpt dit:
Ik heb een virtuele thermometer, deze geeft standaard de gemeten temperatuur weer die mijn tado thermostaat meldt. De waardes moeten wel op 0,5 worden afgerond, anders geeft de VT niets weer. Ik moet wel één keer op t icoontje drukken om het de temp te laten weergeven. En daar blijft hij al wekenlang op staan, netjes de temperatuur weergevend.
Voorbeeld flow:


Dashboard weergave:

  1. Dit is de grootste buienradar png. 500x512px. Wordt per 5 min ververst.
    https://image.buienradar.nl/2.0/image/single/RadarMapRainNL

Gevonden op:
Buienradar.nl - Actuele neerslag, weerbericht, weersverwachting, sneeuwradar en satellietbeelden punt 1.1

Hoi bedankt voor je reactie.
Heb jij het Dashboard op een Google Hub draaien of op een ander device? Ik heb hetzelfde gemaakt en wanneer ik dan druk op het icoontje dan zie ik (bij mij dan) de terug geleverde energie, dit had ik al en daar ben ik opzich tevreden mee. Nadeel van de Google Hub dat hij dit niet onthoud en na (in ieder geval een dag) moet ik weer eerst op het icoontje drukken als ik het Dashboard weer laat zien. Dit wil ik eigenlijk niet. Is er een mogelijkheid om direct de waarde te zien?

Geen hub. Op een android tablet en op een LG tv browser. Ik denk dat het met cookies werkt?
Casten naar een hub gebruikt geen cookies lijkt het.
Moet je ook steeds weer inloggen op je hub? Dat hoeft nl ook maar 1x op mn tablet en tv browser.
Vwb je laatste vraag: daar is nog niet veel voor. Met apps als Vthermo en Virtuele Apparaten lukt het wel met temperatuur waardes.

Begrijp ik het goed dat ik de token eerst moet krijgen op een laptop? Dus niet via de tel te doen?

Wil uiteindelijk het dashboard draaien op mijn google hub, maar nu alleen tel en hub in de buurt. Laptop boven in de tas en te lui om naar boven te lopen. Anders maar morgen even aan de gang…

Beste Ruud,

Dank voor deze fork van Homey.ink. Mooi werk!

Ik ben bezig om deze versie van een homey dashboard lokaal te hosten en te casten naar de Google Nest Hub. Daarbij gebruik ik je laatste code van GitHub en loop ik tegen een paar details aan die ik ook in de online versie zie.

  • de script-tag voor moment.js geeft een cross-origin foutmelding. Heb ik opgelost door het aanpassen van de code zoals die nu ook op cloudflare wordt gegeven dus met integrity=“sha512-i2CVnAiguN6SnJ3d2ChOOddMWQyvgQTzm0qSgiKhOqBMGCx4fGU5BtzXEybnKatWPDkXPFyCI0lbG42BnVjr/Q==” en crossorigin=“anonymous”.
  • ongeacht of ik dit doe, heb ik een foutmelding op de taal-versie van moment.js (zowel en.js als nl.js) omdat die niet zou bestaan (404). Dit kan ik niet oplossen maar lijkt geen probleem te geven. Wel zie ik op cloudflare dat er een moment.js is waarin de talen al zitten. Wellicht moet die gebruikt worden.
  • voor het weer wordt in het Nederlands de svg van het weer niet getoond omdat ook die vertaald wordt en niet bestaat (clouds.svg is er wel maar bewolkt.svg niet.
  • Er is een dom-exceptie die ook in het weer zit (DOMException: Failed to execute ‘add’ on ‘DOMTokenList’: The token provided (‘lichte regen’) contains HTML space characters, which are not valid in tokens.).

Voordat ik zelf e.e.a. ga proberen op te lossen, is mijn vraag: staat dit al op de radar om opgelost te worden?
Verder zie ik dat de code op GitHub al een jaar stabiel is. Is dat ook zo of wordt het niet meer actief onderhouden nu Athom de webapp heeft?

Bedankt alvast voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Ed