Homey Cornelisse Dash, een homey dashboard

@graafas
Alle waardes direct op een tile laten weergeven kan door dash op een eigen webserver te draaien, bijv. d.m.v. de Homey micro webserver app.
How-to:

1 Like

Top @Martin_van_der_Aart, dit zocht ik al een tijdje. Zojuist het dashboard lokaal vanaf mijn Homey gestart! Werkt perfect dus!
Cheers​:beers::+1:

1 Like

@Peter_Kawa dank voor de sugestie van de micro web-server. Zal er eens naar kijken. Had hem al eens lokaal geinstalleerd op een Raspberry Pi. Maar kon daar zlef nog niet heel veel extra mee :frowning: .
En antwoord of ik elke keer moet inloggen p de Google Hub, nee dat gaat wel zonder problemen.

Ik heb wat ge-edit in web.css en homey*.css bestanden en heb nu de waardes in beeld.
Nu nog tiles specificeren of juist uitsluiten.

Hallo

Ik heb momenteel het dashboard draaien op een Nest hub (werkt prima trouwens!). Nu vroeg ik mij af of er een bepaalde manier is om verschillende dashboards te draaien op verschillende Nest hubs(bijvoorbeeld: per ruimte in huis is er een Nest hub waar je de zaken kan besturen die in die ruimte aanwezig zijn).

Thanks!

Mag ik vragen hoe? Via een een Homey cast to flow of op een andere manier?

Dat mag zeker. Momenteel via Homey Cast to flow dat elke 8 minuten opnieuw start (om de standby tegen te gaan).

Ok, dank voor je reactie! Die methode gebruik ik nu ook, maar ben eigenlijk op zoek naar een andere manier (buiten Homey om). Maar dat schijnt/blijkt nogal lastig te zijn.

Ja… ik las hierboven om het via FTP te doen rechtstreeks op de Homey… dat lijkt me op zich wel mogelijk, maar dan lost het bij mij het “probleem” niet op om op verschillende nest hub’s een verschillende dashboard te draaien :slight_smile:

@wspiesse Bedoel je met ‘verschillende’ dashboards dat je ze met verschillende rechten / accounts wil laten draaien? Of verschillende layouts?
Vlgs mij kun je meerdere (en verschillende) dashboards naast elkaar laten draaien op de micro webserver app op Homey

Maak in de Homey app een nieuwe gebruiker aan.
Deze kan dan zijn eigen favoriete devices en flows hebben om zo een eigen daschboard te maken voor een andere ruimte.
Voor iedere Hub die je in een andere ruimte wil zetten met een eigen dashboard layout dus een andere gebruiker in Homey maken met zijn eigen token voor Homeydash.

Dag Ron, je moet alles aanpassen zoals je het wilt hebben en dan de url opnieuw kopiëren en plakken in de flow van Homey dan houd hij de wijzigingen wel vast.

Hallo,

Omdat ik alles bedienden via mijn mobiel, leek het me erg praktisch om een Dash te hebben voor alle belangrijke flows. Deze ziet er goed uit, credits voor de makers. Ik ben er een beetje mee aan het spelen, maar ik krijg iets, hoogstwaarschijnlijk simpels, niet aangepast

Hoe krijg ik dit dash in het Nederlands?
De optie bij instellingen en omzetten naar Nederlands werkt niet, het blijft Engels.
Zie ik iets over het hoofd??

Gr,
Robin

Zoek in de URL lang=xx op en wijzig xx in nl

Anders misschien eens de browser refreshen en cache legen.

1 Like

Hallo Peter,

Bedankt voor de oplossing.
Hij staat nu netjes in het Nederlands.

Gr.
Robin

1 Like

Dag,
Sinds een mand de bezitter van een Homey.
Inmiddels ben ik druk bezig om ook een dasboard te maken.
Ik ben al een eindje opgeschoten, maar er zijn een paar kwesties waar ik niet uit kom:
1 Batterij status, helemaal leeg. Ook bij favorieten die een batterij hebben is geen status in de tegel. Wel in de app.
2 Kan je naast de standaard tegels ook een extra grote tegel laten zien?
3 waarom is er verschil tussen de schermen op een laptop en op een ipad? Ik bedoel bijvoorbeeld het “cogwheel” dat op een ander scherm er uit ziet al een lijst.
Groet Chris

Laptop
iPad

1 Like

Misschien een stomme vraag, maar welke map moet je precies downloaden op je pc? Of zie je dat alleen maar als je ingelogd bent?

Nou kan ook gewoon de waardeloze provider zijn… Strato is echt bagger !

Vraagje,

Ik heb in homey bijna alle iconen van mijn devices veranderd. Nu valt me op dat op het dashboard de oorspronkelijke iconen blijven staan.

Weet iemand hoe dat kan?

De gewijzigde iconen hebben een andere URL/plek dan het oorspronkelijke icoon van het apparaat, dus om de nieuwe iconen te laten zien zal het dashboard code hiervoor veranderd moeten worden.