Homey bridge connections?

Hallo ik heb op advies van collegas een homey bridge gekocht en abbonement, nu heb ik veel klik aan en LSC units thuis die worden niet allemaal ondersteund ik kan de alarminstallatie niet vinden,en heb de ring deurbel die geeft geen beeld,daarna de remeha thermostaat getest werkt ook n iet heb ik kat in de zak gekocht???

@Hans_Vd_Zande Als je op deze pagina kijkt kan je precies zien welke apps voor welke Homey geschikt zijn.
LSC is volgens mij Tuya en Tuya is volgens mij niet geschikt voor de Homey Bridge, wel voor de Homey Pro.
https://homey.app/nl-nl/apps/homey/
Je kan hier een zoekopdracht invullen en je kan ook kiezen of het voor de Homey (bridge) is of de Homey Pro.

1 Like

Mooie collega’s heb je :person_shrugging:
Ze hadden je, zoals Mike uitlegt, ook even op de app store moeten wijzen en de beperkingen van Homey cloud t.o.v. de Pro versie.
Het grote nadeel, er worden geen apps van onafhankelijke ontwikkelaars toegelaten, enkele uitzonderingen daargelaten.
Aan de andere kant kost het ook geen €400,- verschil moet érgens in zitten toch?

Volgens mij heb je ook geen, via de bridge te gebruiken zigbee/zwave/IR/Ble/433MHz apparaten opgenoemd, dus had je de bridge sowieso niet hoeven kopen.
De Homey cloud app kan cloud-2-cloud apps draaien zonder bridge.

2 Likes

Oke bedankt voor de tip ik zet hem op marktplaaats en koop de pro

Ik heb van klik aan alles oud en nieuw ennook de bridge (maar bij homey zie je beter de aan uit situaties ik heb ook zigbee en 433 apparaten maar bij zoeken vind hij niets en als ik de zigbee van lsc toepas werkt het ook niet dus bedankt ik ga me nog effe in andere systemen verdiepen

Ah, ik had even over klikaanklikuit gelezen, daar heb je idd dan de bridge bij nodig.
Je kunt ook denken om te starten met een gebruikte Homey Pro 2019. Heb er pas nog een bij gekocht voor €100 incl adv. flow.
Ik ben ook met Home Assistant aan de slag gegaan, maar dat vond ik een stuk lastiger te doorgronden, qua automatiseren dan. Apparaten toevoegen is erg simpel, erg luxe vergeleken met Homey. En veel nieuwere/nieuwste apparatuur wordt vrij snel ondersteund door HA, daarmee loopt Homey (de Pro ook) toch wel flink op achter. Het duurt allemaal veel te lang eigenlijk (niets ten nadele van alle hardwerkende vrijwilligers die de mooiste apps bouwen). Met Matter apparatuur is dat probleem een stuk minder denk ik, daar er dan in principe geen apps voor nodig zijn.
Met een oude Intel NUC mini-pc, en een nieuwe zigbee dongle was ik voor 80 euro klaar (heb al wel 2 NUC’s versleten inmiddels :rofl: )

voor veel klik devices heb je wel de bridge nodig (=433)

1 Like

ik vind hass niet makkelijk, updates is roulette of het blijft werken. heb het eruit gegooid.
krijg nog nare dromen van yaml ellende :laughing:

Ja dat schreef ik net :wink:

Hmm dat lijkt bij Homey niet veel anders bij sommigen. Al heb ik eigenlijk nooit grote problemen na een Homey of app update. Ik doe wel handmatig updaten trouwens.
Met HA heb ik wel eens wat verprutst met een update, maar dan zet je de backup terug en 5 minuten later werkt het weer. Gezien het aantal updates is het zeldzaam, bij mij in ieder geval

Haha, vooral die rare regel dat er precies exact zo- en zoveel spaties voor iedere regel moet staan, hier 2, daar 4, dan weer 8… dat is echt ziek haha. Wie bedenkt zoiets :face_with_peeking_eye: :crazy_face:

Verder is de tijd dat je steeds in de yaml moest duiken wel wat over aan het raken vind ik. Er zit in ieder geval verbetering in.
Het nieuwe dashboard is geweldig trouwens, eindelijk bijv. drag’n’drop:
drag-and-drop-sections

Sorry, ik dwaal af :grin:

1 Like

En verder vond ik hass nog teveel van het opstarten van een novell 3.11 server hebben. Al die berichten van subsystemen die opgestart worden. Allemachtig, pff (in films zie je dat nog)
Maar nu dwaal ik af

Totdat je ergens tegen een probleem aan loopt en in ieder geval de mogelijkheid hebt om logbestanden in te zien (of naar iemand te sturen die er wel verstand van heeft).

Dan zet je parameter ‘verbose’ aan oid. Het is allemaal outdated. Maar dat is mijn bescheiden mening. Alleen voor tweakers

Homey heeft niet zo’n optie.

Homey logt al dat gedoe ook, alleen hangt er geen monitor aan om het te kunnen zien :man_shrugging:t3: (en op een manier waarop je er zonder jailbreak niet bij kunt).

Verder heeft het natuurlijk helemaal niks te maken met hoe Home Assistant zelf draait, en wat het kan.