Homey bridge bereik

Beste leden,

Ik heb mij een homey bridge aangeschaft samen met zigbee spots(2x) en lampen(5x). Tijdens het plaatsen van de spots merkte ik al op dat de brigde redelijk dichtbij moest geplaatst worden voor de werking/bediening. Bij het plaatsen/installeren van de lampen moest ik de bridge dicht genoeg verplaatsen zodoende hij ze zag

Mijn vraag is nu: is het normaal dat de homey bridge zo een klein bereik heeft.

Als ik de bridge verplaats dichterbij werkt wel alles zoals het moet. Behalve voor de verlichting die dan verder staat

First of all, welcome to the Homey Community!

To make sure you are aware of the forum rules, please read the Welcome to the forum! post here.

Allereerst welkom op de Homey Community!

Lees de Welcome to the forum! post hier om er zeker van te zijn dat je op de hoogte bent van de forumregels.

.

Dit topic is verplaatst naar het Nederlandse deel van het forum, graag je aandacht voor het kiezen van de juiste categorie/taal.

Wanneer je problemen hebt met de Moderatie acties neem dan gerust contact met mij of een andere moderator op via een Prive bericht.

Wat is “dichtbij”? Wat is “klein bereik”?

Alle lampen staan in een straal van max 15m van de bridge. Alles verder dan 10m kan hij niet meer bedienen en geeft dan de melding met de vraag of er wel voeding is.

Bij Zigbee moet je uitgaan van 5 tot 10 meter bereik hooguit, zeker binnen. Het idee is dat je een mesh netwerk opbouwt om op die manier het bereik te vergroten.

Ah ok, dan weet ik dat ook weer. Dank je wel voor het antwoord.

Tip
Op support.homey.app is heel veel info te vinden

Als dit ok is heb ik nog een vraag.
Ik ben dus nog niet bekend met homey, daarom eerst een test met de bridge en een paar lampen. Voor ik mij erin verdiep.

Ik ben aan het zoeken om mijn rolluiken eventueel ook te automatiseren met homey. (en nog andere zaken maar stap voor stap)
Iemand al ervaring met bv. de huidige drukschakelaar om te wisselen naar een “slimme” schakelaar zodoende deze zowel handmatig als programmeerbaar worden in homey.

dank bij voorbaat :slight_smile: