Homey blijft offline

mijn homey is trouwens ook vervangen, inclusief adapter. Troubleshooting is lastig aangezien het maken van een diagnostic report alleen kan als hij online is.

Ik ga over 15 minuten weer een keer proberen. Screensaver kan niet uit, want Homey is offline. Nu weer met een 2,4 Adapter. Nog geen reactie van Athom.

20 minuten uit; 2,4 A stekker: geen connectie; omgekeerd voor herstel; dan moet ik homey app openen; Nederlands kiezen en app downloaden, hetgeen ik al had gedaan. geen connectie. terug omdraaien wit gelige ring; dan blijft hij daar in hangen; na 10 minuten weer de stekker er uit.Laatste keer 10 minuten wachten en laatste keer proberen met de 2,4 A stekker. Oranje ring; Regenboog (screensaver?) = geen connectie. Ook geen melding in router van mislukte poging. Dus? Naar de knoppen?

Ja, nu draait ie weer probleemloos op de originele adapter.

Heb je 5 GHz uitgezet in de router?

Nee, deze keer niet. Nog een keertje doen dan.

en geen resultaat.

Ik had eigenlijk het idee dat als je de regenboog kreeg dat hij dan verbonden was met je WiFi en alles ok zou zijn. Dan heeft hij misschien een ander IPadres gekregen?

Dat zou niks uit mogen maken.

Nee. Maar hij doet wel met WiFi connecten lijkt het, anders krijg je geen regenboog. Toch?
Misschien doet zijn PiHole het spul wel tegen houden, weet jij veel.

Ik dacht dit ook, maar het blijkt niet zo te zijn en uit de eerdere reacties lijkt dat ook te kloppen. In de router: geen IP, geen Mac adress; geen bewijs van een mislukte connectie poging. Zoals het nu lijkt is er geen alternatief aan te schaffen: Homey Pro niet te koop; Homey Bridge niet te koop. Mogelijk het eerste goede voornemen in 2022.

Doe als ik, toen mijn Homey stopte met werken: stap over naar Home Assistant en kijk nooit meer terug :wink:

Moet je daar geen nerd voor zijn? Opensource is vaak voor ict kenners.

volgens mijn zegt dat niets, Wifi of niet opgestart krijg je de screensaver.

Ok, dat is goed verrot dan:

"Homey shows a rainbow animation when it is idling, because it looks great. "

Niet verbonden met WiFi is not that great aye?

Ben je dan vlot achter na bijna 6 jaar Homey. Is jouw internet zo stabiel :smile:

daar hadden toch Network Check App for Homey | Homey
voor ?

Ow maar ik bedoelde eigenlijk dat als Homey een regenboog laat zien en dat zou moeten betekenen dat alles great is dan zou alles ook great moeten zijn. Als er geen WiFi is, laat dan geen regenboog zien maar laat hem dan knipperen ofzow.

Zeker! Totaal geen problemen met mijn internet en zeker niet met mijn WiFi.

1 Like

Jullie kennen elkaar zo lijkt het, maar mijn internet is ook heel stabiel: Xs4All. Ook nerds en hackers, maar helaas opgegeten door KPN. Aan Internet en de router ligt het niet. Gewoon kapotte Homey, denk ik. DAnk voor de help.

Anjo, ik had recent bij een recovery-start ook het probleem met geen connectie krijgen, maar de Homey kreeg wel een ip van mijn DHCP server, niet die in mijn alles-in-één UPC connectbox maar van een dhcp-server in mijn Synology NAS. Ik kon wel pingen maar voor de rest helemaal niets, app geen verbinding maar ook geen enkel apparaat (log van de MQTT stopcontacten stond vol met connectie fouten).
Ik ga er nu vanuit dat de introductie van een eigen DNS (ook op de synology) ervoor zorgde dat Homey zich niet meer thuis kon aanmelden en gewoon bleef hangen in zijn opstart-sequence. Na wat truukjes in de DNS startte hij weer op, een onbegrijpelijk probleem eigenlijk! Heb wel meteen diverse app’s verwijderd die ik niet echt gebruikte - geheugen en cpu load van de Homey was best hoog! Nu durf ik hem eigenlijk niet meer te herstarten hoewel Insigth al enkele weken geen data meer van mijn Homey ontvangt (de initiële reden van mijn recovery start).
Ipv de tip over het gebruiken van een oude router zou je ook een gast netwerk kunnen maken en kijken of je Homey daaraan wil verbinden, of via een oude mobiel even een hotspot maken en daaraan verbinden. Als dat lukt weet je in ieder geval dat je geen nieuwe Homey hoeft te kopen :slight_smile:

Beste Nick, bedankt voor de uitgebreide en ingewikkelde uitleg. Ik ben in het geheel al een dag of drie hiermee bezig geweest en denk nog steeds dat Athom eerder had moeten reageren en dan ook beter dan eind van de middag vandaag. Zij hebben blijkbaar ook niet goed gelezen en kwamen met een paar vragen als of hij wel geconnect is e.d. terwijl ik alle stappen had gemeld die ik / wij hebben gedaan. Ik heb de dag vandaag besteed aan een eigen oplossing: (oude) klikaanklikuit voor rolluiken, zonwering, licht systeem huiskamer en lichtsysteem slaapkamer, waterval in de tuin. Harmony Elite voor TV, Dynaudio, Blue ray, platenspeler, Bluesound streaming. Ik had al Harmony, maar nu met hub.
Alles werkt perfect alleen niet via internet / Wifi. Goedkoop en effectief. Geen Homey meer. Dat heb ik Athom ook maar verteld en bedankt voor 3 jaar gebruik. Mijn zoon heeft Home Assistant Blue, maar doet daar ook van alles mee; geen zin in. Toch het forum bedankt voor alle adviezen en tips en steun Succes allen en fijne feestdagen.