Homey blijft offline

Uitverkocht :confounded:

Beste Allen, ik kreeg van Athom gisteren dus laat een email waar ik niets mee kon. Ik heb daarop gereageerd en kreeg reactie terug. Resultaat: succes en een werkende Homey. Omdat iedereen mij hielp hierbij dan hun stappenplan. Deze moet gedaan worden in Firefox:

  1. Zet je Homey in recoverymode door deze 1 minuut op de kop te zetten. (Ook als er geen hoorbare countdown is)
  2. Als Homey in de setup modus staat moet je vervolgens met een laptop of desktop naar https://setup.athom.com.
  3. Selecteer de gewenste taal, en ga naar de volgende stap.
  4. Druk op de ALT toets (voor Apple OPTION) om doorgaan in de browser zichtbaar te maken. Kies hier voor β€œDoorgaan in de browser” (staat er in het grijs), en volg de stappen op je scherm.
  5. Vanaf het moment dat je de WiFi gegevens invoert, druk je de ALT toets op je toetsenbord in en houdt je deze ingedrukt tot je de optie 'Volledige update downloaden" krijgt.
  6. Kies er vervolgens voor om je gegevens te behouden. Homey heeft nu nog enige tijd nodig om de update te installeren.
    Perfect en allen die het nodig hebben succes.
1 Like

Euh…
Wat is het verschil?

Uit mijn post van 5 dagen geleden:

link: Homey blijft offline - #6 by Peter_Kawa

Dan vraagt @PetervdK de dag erna nog wat je o.a. met dat advies hebt gedaan.
link: Homey blijft offline - #14 by PetervdK

en dan zeg jij:

Ik ben blij dat je Homey het weer doet hoor, daar niet van.
Fijne dagen

2 Likes

Volgens mij staat er iets heel anders. Ik heb alles gedaan zoals gezegd inclusief router settings veranderd etc. Essentieel verschil is: uitdrukkelijk Firefox gebruiken omdat in Homey zaken veranderd zijn; duidelijk aangegeven dat de ALT toets ingedrukt moet zijn en dat je DAN in grijs DIE instructies moet volgen die naar voren komen (ik meldde al dat ik alleen het advies las de app te downloaden en die had ik al); en daarna nog een keer; daarna krijg je duidelijk dat je het netwerk van Homey kan vinden etc. Zo werd het duidelijk. Ik had jullie al bedankt.