Homewizard plug-inn batterij schakelen

Vraag: Is er een mogelijkheid om de plug-in batterij van Homewizard softwarematig te laten schakelen? In de huidige Homewizard-app kan ik dat niet terugvinden. Of ben ik altijd aangewezen op een schakelende stekker.

Doel is: voorkomen dat de batterij mijn auto gaat laden.

Iemand een tip?

Nee, dat biedt Homewizard nog niet aan in de API (verbinding met hun servers).
Maar check even het Homewizard app topic voor alle details (de meeste apps hebben een eigen topic, het onderwerp start altijd met [APP] )

binnen Homewizard api-v2 is er iets over de “Plug-in Battery” , maar omdat het niet in de App staat zou ik zeggen net als Peter_Kawa dat dit nog niet mogelijk is, controleer op updates.

within Homewizard api-v2 there is something about the “Plug-in Battery” , but because its not in the App I would say just as Peter_Kawa not possible yet, please check for changes.

Thnx :+1:

Nee, de plug in battery API zit nog potdicht.
Voor nu is het nog “alleen lezen” totdat Homewizard met bijvoorbeeld scenario’s komt waarmee je het gedrag van bijvoorbeeld opladen kan aanpassen.
Maar op dit moment kan ik er nog niks mee als developer. Dus nog even geduld/wachten totdat Homewizard zelf die opties in de API mogelijk gaat maken.

Iets kunnen lezen kan ook wel behulpzaam zijn, zo zou ik bijvoorbeeld een andere accu kunnen gaan laden als “Plug-in Battery” helemaal is geladen, of begrijp ik iets niet?

Ik merk dat mijn auto de homewizard leegtrekt. Het zou mooi zijn wanneer de homewizard op die momenten even niet levert.

Die info is er al. Alleen er zijn nog geen acties mogelijk om accu te stoppen met opladen.

Snap ik, maar die functionaliteit is nog niet aanwezig in de API van de batterij.

Ik dacht er vreemd genoeg niet eerder aan, maar ik heb de Plugin Battery al een poosje verbonden met de HP23.

1 Like

Yep, uitlezen van de batterij gaat inderdaad wel.

Maar zoals de vorige spreker al aangaf. Ik wil ook graag schakelen.

In theorie kan dat met een schakelbare stekker, maar dat vind ik ook zo wat. Dat doe ik liever softwarematig omdat ik de consequenties van het regelmatig hardwarematig schakelen niet ken.

Ergens las ik dat het blokkeren van het ip-adres een optie is. Dat klinkt interessant. Dan is er geen info meer van de P1 en schakelt de batterij dus ook niet. Echter mijn modem/router kan dat helaas niet aan.

Zit tot nu toe niets anders op dan wachten op nog meer creativiteit van ons/jullie als gemeenschap of een aangepaste api van Homewizard.

Kun je de P1 niet disconnecten op een of andere manier ? P1 splitter met voeding ertussen en die uitzetten ofzo ?

Check het Homewizard forum:
“Zero tolerance Het HomeWizard Plug-In Battery topic deel 2” op tweakers.
Staat vol met informatie.
Zijn wat oplossingen die werken, maar echt super zijn die niet.

1 Like

Ah dat is creatief. ‘k Ga ‘s kijken wat ik nog meer met de P1 uitlees…

Als je weet hoelang je auo laat.,kun je overwegen na de helft van de laadtijd de batterij op hand laden te zetten, hij kijkt dan niet meer naar de p1 meter.hij schakelt als hij weer vol is weer automatisch terug naar automatisch laden.

Hoe doe je dat met Homey zonder een api die wil schakelen?

Dit kin je doen in de in homewizart app.

Software matig zou ik dit weten.
Zeker niet met homey.
Ben ook net een beginneling.

Je bedoelt dan de telefoon app vermoed ik?
Die kun je toch niet bedienen via Homey?
Dat is het idee en de vraag nl., om het te kunnen automatiseren met Homey.

Met de Homewizard Homey app kan het in ieder geval (nog) niet:

Het gebruik van een schakelbare stekker wordt door #homewizard afgeraden.