Homewizard plug-inn batterij schakelen (Opgelost)

Dat is de enige manier om de batterij te herstarten als je zelf op een camping zit

Inmiddels kun je via een Homey-flow de HomeWizard Plug-in batterij schakelen. Installeer hiervoor de P1 (APIv2) meter van Homewizard bij je apparaten. Zie daarvoor de reactie van Jeroen hieronder.

Maak vervolgens een flow aan. Je kunt de batterij daarmee regelen in drie standen: stand-by, volledig laden of zero modus (het verbruik vasthouden op 0 kWh).

Let op: je stuurt de accu dus aan via de P1(APIv2), niet via de batterij zelf. Je vindt de betreffende flowkaartjes dus bij de P1(APIv2) en niet bij de Plug-in batterij.

Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.. :wink:

1 Like

Niet helder voor mij Dowie, kun je dit toelichten (voorbeeld flow). Ik zie bij mijn HomeWizard P1 meter geen settings/variabelen die ik hiervoor zou kunnen schakelen, noch kan ik een flow een β€˜then’ card voor de P1 meter waarmee iets te schakelen zou kunnen zijn.

Je moet je P1 als APIv2 toevoegen.

Ik ga geen flows voorkauwen, dat laat ik lekker aan jullie zelf over.

Ben al weken zoet geweest met de ondersteuning van de HW batterij en de trigger/flow/actie kaartjes in de app.

Dank Jeroen. Verwijderen P1 en dan weer toevoegen als P1 API v2 werkt. Had eerst op de site van HomeWizard gekeken naar de API docu en kon daar geen info vinden over hoe API v2 te activeren, noch geeft de P1 meter zelf binnen Homey aan welke firmware cq welke API actief is.
Ga hier mee experimenteren om het gebruik van de plugin batterij te optimaliseren.

Helaas de bekende uitdaging als je met oplossingen als Homey of Home Assistant gaat werken. Het vraagt/vergt wat knutsel / uitzoek werk.

Ik kan van alles op een forum topic schrijven maar als mensen daar niet komen lezen of tweakers zitten is het lastig.