Homewizard koppelen met homey

hallo,
gisteren overgestapt van homewizard naar homey, hij ziet alle apparaten behalve mijn homewizard hij vraagt in de app om ip adres en wachtwoord, als ik deze invoer krijg ik steeds de melding van homey error no response.
iemand enig idee ?

Verplaatst naar Nederlands.

En geef je ook een poortnummer op bij je IP adres?

nee, moet ik deze instellen in mijn router ?
bedankt voor je snelle reactie

Zorgen dat je Homewizard een “vast” IP adres heeft kun je in je router instellen bij DHCP reservations.
Daarna vul je bij Homey in de app je IPadres in inclusief je poort nummer.
dus 192.168.1.36:2012
Let op, dit is een voorbeeld en geen geldig IPadres!!

Ik ga er mee aan de slag,
hartelijk dank

Of in de HomeWizard zelf, dan is het echt permanent. Het verandert dan echt niet meer, ook niet als je je router reset of vervangt.

Als een nieuwe router een andere IP-range gebruikt zit je alleen met een probleem dat niet iedereen op kan lossen.

Daarom zei ik ook “kun” . En bij sommige andere apparaten (zoals Homey :wink:) kan je geen vast IPadres opgeven dus was eigenlijk meer een algemene tip.

Hoezo dan? Als hij van één van beide manieren weet hoe het moet zie ik niet in waarom hij het in de toekomst niet weer zou kunnen doen…
Wou je zeggen dat jij alles laat zoals het is omdat je misschien eventueel ooit je router zou kunnen gaan vervangen?

Het wil nog steeds niet echt lukken, ik vul de volgende gevraagde velden in:
Homewizards IP 192.168.xxx.x:2205
Wachtwoord XXXX
maar krijg nog steeds de melding Error Http Error.

bij dhcp reservering vul ik de homewizard in op statisch
bij 1 port forwarding op de router vul ik het gewenste ip nummer en poort in dit geval 2205.
Ik heb hem op tcp gehad op udp en beide maar blijf de meldingen krijgen.
zit ik misschien in de verkeerde poort range ?

Als je zelf niets hebt veranderd aan je HW instellingen heb je in principe geen poortnummer nodig omdat de HW gewoon op poort 80 luistert.

Heb je de HW al als apparaat toegevoegd aan Homey nadat je de app hebt geïnstalleerd?
Je hoeft bij het apparaat alleen maar het juiste IP en wachtwoord in te vullen.
Je moet daar wel het lokale wachtwoord gebruiken, niet het wachtwoord van je online toegang (tenzij die gelijk zijn natuurlijk).
Dan zou het moeten werken, zelfs met een dhcp adres.

Als je het ip adres in je browser intikt en het is het goede adres zou je iets moeten zien zoals hieronder:

ja klopt ik krijg dit te zien

Als je huidige router bv 192.168.178.0/24 gebruikt, en je geeft een apparaat in dat netwerk een vast IP-adres (op het apparaat zelf), en je nieuwe router gebruikt 10.0.0.0/24, dan weet niet iedereen hoe je een apparaat in de oude range kunt bereiken vanuit de nieuwe range (om vervolgens het apparaat een nieuw vast IP-adres in die nieuwe range te geven).

En nee, ik laat niet alles zoals het is, ik werk gewoon met static IP-adressen die door mijn router worden uitgedeeld. Als ik dan een keer een nieuwe router krijg, dan krijgt het apparaat in ieder geval een IP-adres in de nieuwe range.

Helaas krijg ik het niet aan de gang, wat ik ook probeer hij blijft melden dat er een http error is,
misschien is mijn Homey blind, morgen maar eens terug brengen helaas geen goede start voor zon duur apparaat, flows werken goed, herkent alles echter geen homewizard te herkennen.

Mooi technisch verhaal man. Maar met de HW gaat dat gewoon via een USB kabel, dus totaal niet relevant.

Als je dit probeert (mocht je dat nog niet gedaan hebben):

  • Verwijder alle routeringen naar de HW uit je router
  • Reboot de router
  • Uninstall de Homewizard app van je Homey
  • Reboot je Homewizard en je Homey
  • Wacht een minuut of 10 nadat Homey weer op is
  • Install de Homewizard app
  • Wacht een minuut of 10
  • Voeg de Homewizard toe aan je apparaten
  • Vul het IP adres (geen poorten, alleen ip adres) en wachtwoord in
1 Like

Hallo Peter,
deze ochtend maar weer begonnen, alle bovenstaande regels uitgevoerd en wonderwel hij ziet hem ineens, dus eindelijk.
bedankt voor jullie support allemaal, topic kan gesloten worden.

1 Like

Wow, iemand die er over nagedacht heeft. Hadden ze dat nou maar voor andere apparaten ook zo geïmplementeerd.

2 Likes

Man ga op het dak zitten met je betweterige negatieve instelling. Ziekelijk gewoon.
Deze man vraagt gewoon een oplossing voor zijn probleem. Niet om reacties van iemand die alle antwoorden van mensen die proberen te helpen in twijfel neemt en vervolgens komt met een complete verhandeling over hoe je een router misschien wel zou moeten instellen als hij die ooit misschien wel eventueel vervangt.

4 Likes

laat hem !!!

2 Likes