Hoe maak ik een bedrade raam/deur sensor met een Fibaro Smart Implant

All,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen onderstaande onderdelen aan elkaar te knopen om een bedrade
z-wave contactsensor in de tuinpoort te creëren.

Het is mij op dit moment onduidelijk op welke ingangen van de Smart Implant ik de 2 draden van de magneet sensor moet aansluiten. En ik weet niet wat ik nodig heb om de Smart Implant (bij voorkeur in de kabeldoos) van stroom te voorzien en hoe ik dit aansluit op de 220v lasklemmen.

Graag jullie hulp & advies:)

Je hebt een 9-30V voeding nodig. Ik zou dan voor 12V gaan, en om het allemaal in een kabeldoos kwijt te kunnen zal het waarschijnlijk zoiets moeten worden: https://opencircuit.nl/Product/HLK-5M12-PCB-Voeding-12V-450mA

Die soldeer je op een stukje experimenteerprint (bijvoorbeeld deze) met twee printkroonstenen aan beide kanten, één voor de inkomende 230V en één voor de uitgaande 12V. -Vo gebruik je als GND.

Vervolgens sluit je de Smart Implant aan conform dit schema:

image

Alleen schakelaar ① is nodig, dat wordt je magneetsensor (ik neem aan dat dat een maak/breek contact is, dat zou je makkelijk kunnen checken met een multimeter).

Als alternatief zou je ook bijvoorbeeld de Aqara deur/raam sensor kunnen overwegen. Die is geheel draadloos (werkt op batterij, en die houdt het makkelijk een jaar of langer uit) maar is wel Zigbee en geen Z-Wave.

Dankjewel Robert voor de duidelijke uitleg.
Dit moet gaan lukken.

De reden voor de keuze van deze opstelling is de zeer natte omgeving. Wat eerder al gezorgd heeft voor onbruikbare roestige batterijcontacten in batterij gevoede sensoren. Andere optie uiteraard is om de bedrade maak/breek sensor bedraad aan te sluiten op een opengebroken draadloze aqara sensor en deze in de kabeldoos te plaatsen maar een versterking van de z-wave mesh op deze locatie is wenselijk, vandaar.

@robertklep, is het ook mogelijk om hiervoor bijvoorbeeld onderstaande LED-voeding te gebruiken (dit om mijn soldeerkunsten niet te hoeven aanspreken)?

Bijvoorbeeld:
https://webshop.slv.nl/product.asp?p=470507

Ja, dat zou ook moeten werken.

Bedankt!