Heatfan smart controller works with Homey?

Hallo, ik wil voor deze winter een aantal ventilatoren plaatsen in mijn cv radiators, en ik denk aan de Heatfan want die heeft ook een smart controller (Radiator ventilator kopen? Warmer in huis). En nu wil ik die natuurlijk via Homey kunnen bedienen. Iemand een idee of dat kan? Of is er een andere smartcontroller die ik hiervoor gebruiken kan (meer dan alleen een klik aan/klik uit)? Ik heb al een aantal slimme flows met mijn thermostaat gecombineerd met een nephaard/straalkacheltje (want gewoon leuk) en kan wel een aantal flow toepassingen bedenken met deze ventilatoren. Alle input welkom.

Je kan natuurlijk altijd een smart-plug tussen de voeding zetten, maar mijn ervaring met radiator ventilatoren is, laat ze gewoon autonoom automatisch werken met hun eigen thermostaat, wat zou je daar nog aan willen verbeteren ?

Nou ja, deze smartcontroller kun je dus ook regelen, om minder lawaai te maken, of juist in de zomer op maximaal te zetten om wat luchtflow te forceren (hun marketing :slight_smile: ). Ik kan me dus wel een flow bedenken dat als ik muziek wil luisteren, dat ik die fans dan wat langzamer laat draaien, ipv dat ik naar drie radiatoren moet lopen om ze met de hand wat zachter te zetten. Echt nodig natuurlijk niet, maar hé, automatiseren waar mogelijk :slight_smile:

Begrijp ik, is ook mijn hobby, maar zo te zien is er bij dit systeem niet gerekend op externe besturing, als je toch iets zelf wil maken, zou je kunnen denken aan het overbruggen van de drukknoppen, door relais contactacten of opto-couplers, die via een EPS32 of EPS8266 aangestuurd worden door Homey.

zie ook: [HOWTO] BUVA Boxstream Mechanical ventilation hack

Maar ze zijn toch Gewoon Helemáál Stil?

1 Like

Kijk, die Boxstream is leuk. kijken of dat gaat werken. bedankt!

1 Like

Tja, mischien moet ik eerste de ventilatoren kopen, en dan inderdaad kijken. Eén van de reviews sprak juist over deze reden om hem soms langzamer te zetten. Uit de PC wereld weet ik dat redelijk stil goed te doen, maar helemaal stil nog niet zo simpel is. Ik ga gewoon eens proberen. tx!

1 Like