Elektrische radiator

Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw in dit geheel maar heb wel een vraag.
Als ik een elektrische radiator koop zonder WiFi en dergelijke en deze radiator middels een Hue smart plug in de 230 druk, is de radiator dan via Homey in te regelen?

Ik zou graag gedurende de wintermaanden de temperatuur op gezette tijden willen inregelen om aan de ene kant de handdoeken te kunnen drogen en aan de andere kant de badkamer iets warmer te hebben als ik hier binnenstap.

De badkamer zou dan de enige plek in huis worden met een elektrische radiator.

Hoor het graag en bij voorbaat dank.

Als je er een slimme stekker tussen doet moet je wel zorgen dat de kachel op een vaste waarde is ingesteld zodra de spanning op het apparaat word gezet. Als deze standaard op 18 graden begint heb je er niet veel aan.
Dus bv instellen op 21 graden, spanning erop en dan moet hij meteen beginnen op 21 graden.
Kijk wel even hoeveel Watt de kachel is en hoeveel Watt de slimme stekker kan hebben.

Dank je voor het snelle antwoord

Met Homey kan je juist heel leuk je klimaatsturing maken. Zo heb ik zelf IR panelen toegevoegd aan de woon en studeerkamer zodat de rest van het huis op een lagere temperatuur gehouden kan worden. Door ook een losse temperatuur sensor te gebruiken (en de thermostaat van de radiator net iets hoger in te stellen dan nodig) kan je mooie scenario’s maken. Bijvoorbeeld als je uit je bed komt 18 raden in de badkamer. Als je lekker wil gaan douchen 21 graden. En handdoeken drogen 23 graden.

Voor wat inspiratie zie: