Badkamer radiator smart maken

Op dit moment zit er aan onze elektrische verwarming in de badkamer (handdoekdroger van Vasco) een standalone thermostaat/regeling. Echter, ik zou deze graag vervangen door een thermostaat/regeling die via Homey aan te sturen is. Nou lijk ik daar maar geen oplossing voor te kunnen vinden; heeft iemand van jullie deze zoektocht al afgelegd en met succes iets gevonden?

De radiator achter een slimme stekker hangen (met voldoende vermogen), de radiator aanzetten op hoogste temperatuur (zodat die daadwerkelijk altijd warmte geeft als de slimme stekker aangaat). Een temperatuur sensor op de gewenste plek in de badkamer hangen en het geheel aansturen met een app als VThermo.

Nou, laat ik nou nog een Philips Smart Plug hebben liggen. Meteen even geprobeerd en dit lijkt inderdaad een prima oplossing! Dank!

1 Like

Werkt dit?

Want anders moet ik die Vasco radiator annuleren. Geen zin om terug in de tijd te gaan op de nieuwe badkamer. Als ik om 5.30u opsta moet ik niet nog eerst de verwarming aan gaan zetten. En nog een gateway etc erbij van weer een merk gaat me te ver.