Radiator ventilatoren aansturen

Heeft iemand een idee hoe ik met behulp van Homey de snelheden van mijn 24vdc radiator ventilatoren kan aansturen. Vaste snelheden lukt wel maar ik wil eigenlijk afhankelijk van de leiding temperatuur en tijd de snelheid laten variëren. Hoor het graag.

Misschien wel even handig om te melden wat voor radiator ventilatoren je hebt?
Zelfbouw, Speedcomfort, Heatfan, etc?

De meeste systemen hebben trouwens een temperatuurvoeler die je op de aanvoerleiding monteert en zo de ventilatoren regelt naar gelang de aanvoertemperatuur hoger of lager wordt…

Ben misschien niet geheel duidelijk geweest maar het betreft een set van 8 zelfbouw 24vdc ventilatoren. Ik ken de ventilatoren van heatfan en ook hoe deze regeling werkt maar ik wil de snelheid m.b.v. Homey regelen. Zelf zitten denken om met behulp van een dimmer de 230v ingangsspanning van een 24vdc voeding te regelen maar dat gaat niet goed. Een andere optie zou zijn om 0-10v ( Kaku ACM-LV10 kan dit) te laten uit sturen door Homey maar dan moet je dit weer omzetten naar 0-24vdc. Ook gedacht aan eenvoudige speed controllers van Ali maar die worden allemaal aangestuurd met een potmeter.