Ventilator

Hi allemaal,
Ik zoek een staande ventilator die ik d.m.v. Flows kan bedienen. Ik weet dat er een app is voor Dyson, buiten dat Dyson duur is lees ik in reviews dat de ondersteuning te wensen overlaat. Zijn er nog andere staande ventilatoren die door homey ondersteund worden?

Alvast bedankt voor jullie reacties :blush:
Daskie

Kunt een ouderwetse nemen met knoppen en dan aan/uit schakelen met een simpele Zigbee of Zwave plug.

Hoi, bedankt voor je reactie!

Klopt, die optie is er natuurlijk ook.
Maar dan kan hij alleen aan & uit, de snelheid is dan niet te regelen.

Gr.
Daskie

sorry kan het niet laten, maar je zou er naar toe kunnen lopen om hem zachter of harder te zetten.

Da’s wel een beetje vloeken in de kerk natuurlijk :wink:

1 Like

Tja dan kan je vele discussies stoppen op dit forum…
Het gaat mij juist om de momenten dat ik niet thuis ben om tijdens warme dagen de lucht in mijn huis vast in beweging brengen.
De temperatuur bepaald dan de stand van de ventilator.

Gr. Daskie

Volgens de (xiaomi/mi home) homey app zou deze ventilator ondersteund worden (en kost de helft van een dyson)
Heb even door de code gekeken, het lijkt erop dat je de volgende dingen kan instellen via homey:
On off
Speed
Angle on off
Angle
Child lock

Mocht je er een aanschaffen laat dan even weten hoe die is :slight_smile:

€ 100,47 36οΌ… Off | Original 01 Mijia Smart Stand Fan Natural Comfortable Wind DC Frequency AI Voice Control APP Remote Control With 7 Fan Blade
https://a.aliexpress.com/pdboaxtQ

Hi Kevin
Bedankt voor je reactie, ik ga hier even meer over lezen.

Dank
Daskie

1 Like

Ooit nog een aangeschaft of een andere?
Ik ben dit op dit moment ook aan het bekijken

Hi,
Dat heb ik zeker, heb een Nedis WiFi Smart ventilator gekocht. Hij kan niet rechtstreeks aan Homey gehangen worden maar via ITTT en wat flows in homey doet hij precies wat ik wil. Je kan hem ook gewoon met een app bedienen.

Gr, Daskie

1 Like