Create ikohs - windcalm dc - plafondventilator

Ik heb een plafondventilator die ik graag via Homey zou willen kunnen bedienen. De ventilator kan ik ook bedienen met de “create” app. en de afstand bediening.
Mijn router identificeert de ventilator als TUYA.

Hierbij de winkel:
https://www.create-store.com/nl/
maar hij wordt ook door amazon verkocht.

Hopelijk kan hier iemand mij in de juiste richting sturen, alvast bedankt…

Groet, Erik

Welkom Erik.

Je link leid niet tot één specifiek product, maar ik gok dat je ventilator via wifi te bedienen is.

Ik betwijfel of homey überhaubt wifi devices ondersteund

Probeer de Tuya Cloud App eens.

Hallo Jan,

Dank je voor het snelle antwoord.
Ik heb veel apparaten via Homey aangestuurd via wifi, siemens oven, vaatwasser, phiips luchtreiniger. Wel via hun cloud.
gr. Erik

Ik ga die Tuya cloud proberen. gr Erik

Is het gelukt Erik?
Ik heb sinds kort dezelfde Create Windcalm plafondventilator met Wifi.
Maar ik zie in de Tuya Cloud app niet het juiste apparaat om te selecteren.

Ha @Willem_Schut en @Erik_Gout,

Ik ben van plan deze plafondventilator te bestellen. Is het jullie al gelukt om via bijv de Tuya app oid het apparaat toe te voegen en besturen? Zien jullie mogelijkheden om bijv. een Sonoff module aan te sluiten obv aanwezige bedrading? Dat zou namelijk een goed alternatief zijn.

Hey,

Is het iemand gelukt hem te koppelen. Zo ja, hoe? Ook ik ben het aan het overwegen om deze plafond ventilator aan te schaffen?

1 Like

Ik heb de windcalm ventilator en ook de app smart life die in de manual aangegeven wordt.
Maar als ik wil koppelen krijg ik een moment dat hij aangeeft, blink hij langzaam of snel, of reset knop indrukken. Ik heb geen idee hoe ik hem aan de app kan koppelen, iemand een idee? Dit staat niet in de manual. Of moet ik een andere app hebben?

Is dit gelukt?

Zijn de ventilatoren te koppelen ?

Ik duw dit draadje nog maar eens omhoog…

Is het iemand al gelukt om deze ventilatoren middels Homey aan te sturen?

Of andere opties qua plafondventilatoren die wel te koppelen zijn?

2 Likes

Wellicht is er inmiddels meer info, is dit nog gelukt?

Is hier al meer over duidelijk? Zeker met die warmte fijn als de ventilator aan Homey gekoppeld kan worden.

Hallo,

Blijkbaar heeft “CVUD” het draaiend.
Zie de screenshot voor meer info.

ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

gr. Erik

kick Is hier al iemand mee verder gekomen? Vandaag zo’n mooie DC-motor met Wifi geïnstalleerd en wil eens kijken of het enigszins goed te koppelen is met Homey.