Hallo Pro en Daaaag Bridge

Hallo allen,

Vandaag mijn Pro ontvangen en mijn bridge ga ik opsturen. Alleen heb ik nu een probleem waar ik geen vat op heb en ik hoop dat de community mij kan helpen.
Ik heb mijn bridge uitgeschakeld voordat ik de Pro aan heb gezet. Ik had al geaccepteerd dat ik alle apparaten en flows opnieuw moest instellen en vond ik ook niet zo erg. Ik heb Hue lampen + Bridge, Ikea lampen en Frient sensoren (Pro 4 stuks) en 1 Frient sensor normaal. Alle lampen heb ik met succes kunnen toevoegen. Ook heb ik 1 Frient sensor Pro kunnen toevoegen. Het probleem zit hem in de andere Frient sensoren die ik met geen mogelijkheid kan toevoegen binnen de Homey app. Je kunt begrijpen dat dit ontzettend vervelend is en nu in het hele huis de lampen niet meer automatisch aan en uit gaan (via zones). Ik heb het meerdere malen geprobeerd en volg gewoon de instructies maar de apparaten worden gewoon niet gezien en dus niet geïmporteerd. Ook heb ik de batterijen eruit gehaald en na een half uur nog een keer geprobeerd en weer geen succes. Ik hoop echt dat iemand dit probleem herkend en mij een tip kan geven hoe ik dit kan oplossen. Het gekke is dat ik dus 1 Frient sensor wel heb kunnen importeren binnen Homey.

Alvast bedankt.

Al een PTP uitgevoerd? Of de power supply van je Pro al vervangen voor iets anders?

Hallo Robert,

zoals je kunt lezen heb ik vandaag mijn Pro nieuw ontvangen dus het vervangen van de power supply snap ik even niet.

PTP ga ik nu proberen.

PTP heeft niets uitgehaald. :frowning:

Hoeveel Zigbee apparaten heb je nu direct (dus niet via de Hue bridge) aan Homey gekoppeld? En een andere power supply is toch het uitproberen waard.

Is mijn eigen stommiteit geweest. Ik was steeds te laat met de knop los te laten voor het resetten. Ik heb alle sensoren er nu weer in zitten. Heeft me alleen 5 uur gekost om dat uit te vinden.

2 Likes