Goedkope (zigbee/wifi) tussen schakelaars of tafeldozen gezocht

Ken iemand een merk wat goedkope tussen schakelaars en of tafel verdeel dozen aanbied die via wifi werken of zigbee en natuurlijk werken icm Homey?

Ik heb bv al diverse xioma / aqara deur en bewegings sensoren, goedkoop en werken echt perfect.
Nu zoek ik ook wat tussen schakelaars (voor in het stop contact) en verdeeldozen.

gezien de aquara geen EU schakelaars heeft (ik wil geen verloop stekker gebruiken) zoek ik dus naar een alternatief, op alixpress zie ik ook veel verdeel dozen die op WIFI werken/

Iemand ervaring hiermee en werken deze met homey? (dit laatste is een must)

deze misschien??
https://www.klikaanklikuit.nl/nl/apcr-2300-stekkerblok-schakelaar-2300w.html

Volgens mij werken op Ali veel wifi devices met Tuya. Bovenstaande link kwam kwam pas geleden voorbij. Wellicht interressant.

De tussenschakelaars van IKEA zijn goedkoop, gebruiken Zigbee en werken met Homey.

@robertklep Lijken helaas wel wat op mijn oude timers waar je pinnetjes in kon prikken voor de aan/uit tijd. Dat waren nog eens tijden.

Heb je het nu over verdeeldozen (dus verlengsnoeren met meerdere aansluitingen) of tussenstekkers (waar je 1 stekker in kunt steken om te schakelen)?

In geval 1: Zoals Roy al aangeeft, Greenwave. Zijn alleen lastig te krijgen en vrij prijzig.
In geval 2: Neo Coolcam (Z-wave, niet de Wi-Fi). Kosten rond de 19/20 euro bij Ali en werken prima.

beide.

Ik zoek tussenstekkers voor enkele apparaten maar ook verdeeldozen voor meerdere.

Ik wil echter zoveel mogelijk bij 1 systeem blijven, zwave is me te duur en soms niet echt stabiel met Homey.
KAKU is te onbetrouwbaar, enkel 1 weg verkeer.
Zigbee lijkt be de meest ideale keuze, tot nu toe werkt dit in mijn netwerk het beste.
WIFI zou ook goed werken mits je niet de cloud/internet nodig hebt, dus direct aan te sturen

Ja, mooi zijn ze niet, maar dat was ook niet iets waar ie naar vroeg :wink:

1 Like

Zoek eens op SonOff en Shelly als je iets goedkoops wil.

Ik lees net dat Aquara gateway vanaf nu ook officieel in de EU wordt geleverd met EU stekker, de accessoires zoals switches volgen op kortte termijn!

https://www.aqara.com/en/news-page5.html

https://zeoota.nl.aliexpress.com/store/3252041
image
In drie groepen schakelbaar.

image image
Afzonderlijk schakelbaar.

Oud topic, maar toch…
Heeft iemand boven genoemde stekkerdozen wel eens getest?

Ik heb nu 3 Greenwave 6-nodes power strips, maar heb het idee dat Greenwave niet helemaal lekker werkt als router device.

ik heb deze:

Deze werkt prima, gewoon te koppelen via de tuya cloud aan homey pro.

Bestaan die ook in wifi of zigbee?

Deze Tuya dingen doen niet aan stroom meting of wel?

De Greenwave apparaten zijn er alleen in Z-Wave en worden niet meer gemaakt. Als je ze op Marktplaats vindt kosten ze meestal rond de € 75,- per stuk

Tuya doet stroommeting, maar geeft dit enkel weer in zijn eigen app (Tuya of SmartLife).
De stroommeting is niet beschikbaar in 3rd party apps.

@Jan_Peeters dit ligt aan de app, ik heb hier ook kasa (tp-link) tussen stekkers, die zijn via ook via wifi verbonden en geven gewoon stroom meting door aan Homey

O, da’s wel jammer. Sommige automatisering wil ik juist doen op basis van stroom meting.
Zo zette ik het stekker ook op zolder pas uit als de pc niet aan stond. Maar nu met Homey en een nieuwe zuinigere pc werkt dat minder goed

Niet correct. Bij Tuya is volgens de ontwikkelaar de stoommeting gewoon niet in de API opgenomen.

1 Like

Niet getreurd! Er zijn nog voldoende alternatieve die wél de stroommeting meegeven.
Aqara/Xiaomi bijvoorbeeld. Ik twijfel wél of er multi blokken hun stroommeting meegeven. Ik heb er zelf enkel van Tuya en geen van Aqara, ik ben dus wat dat betreft géén ervaringsdeskundige.