Slimme stekkers kopen

Goede dag ik ben een leek hier maar ben van plan een Homey pro te kopen welke betaalbare slimme stekkers raden jullie aan?ik heb nu slimme stekkers van Nedis via google nest hub 2

Zijn dat deze ?

of heeft Nedis ook andere dan Zigbee?

Eigenlijk is er te veel om uit te kiezen, Wat wil je thuis bereiken?

Wil je een Zigbee netwerk opzetten, bijvoorbeeld ook voor sensors?

of een Z-wave netwerk?

of heb je ergens behoefte aan een budget oplossing met RF 433 (o.a. KAKU)

of is je landgoed te groot daar voor maar heb je wel overal Wifi dekking? :wink:

Ik heb nu deze via Nedis WIFIP131FWT
Werken die ook met Homey pro?
Het gaat mij meer om aan en uit te schakelen en evt stroom meten.Ook wil ik via Homey Google spraak assistent gaan gebruiken,nog geen idee hoe.

Hallo Henk,

Welkom, zaar je nog geen Homey hebt kun je ook niks testen en wij ook niet, daar wij geen Nedis spullen hebben :slight_smile:

Maar directe ondersteuning is er dus nog steeds niet, je zou het kunnen proberen door de Tuya App, daar zeker 1/3 van alle Wifi en zigbee device’s vaak een OEM zijn van de Tuya familie.

Zelf zou ik als ik zou beginnen gewoon een HP23 kopen en opnieuw beginnen met een x aantal vaste zigbee stekkers (smartpluggen) van een type waarvan je weet dat ze goed door Homey worden ondersteund (een eigen App hebben) en de zooi van Tuya en gerelateerde OEM varianten links te laten liggen.
Wifi is ook leuk maar ik vind het afbreuk risico te hoog als je Wifi wat slechter rendeert.
De advies richtlijnen hier boven vermeld zou ik wel doornemen.
Dus advies : Liever in het begin wat meer aan goede en ondersteunde device’s uit geven, dan beginnen te rommelen met goedkope meuk. Kun je later altijd nog mee beginnen.
Ik heb best wel veel meuk in latere tijden in China ect gekocht maar de helft daar van ligt te verstoffen, een kwart redelijk snel werkzaam, en de laatste kwart vaak uitval (of fröbelen met allerlei apps en settings hier en daar)