Koppelen slimme stekker aan Homey

Hallo forum bezoekers,

Helaas heb ik vandaag 4 smart stekkers ontvangen waarvan mij verteld was dat ze op het zigbee protocol zouden werken. Dit blijkt niet zo te zijn waardoor ik deze nu niet kan koppelen aan mij Homey 2019.

Tenminste ik vermoed dat dit niet kan maar misschien weten jullie nog een manier… Mocht die er zijn hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Ik trek het volgende kaartje:

Bewerk je bericht, en vermeld :

  • merk
  • type
  • protocol
  • welke app je zou moeten gebruiken volgens het doosje
  • waar je het gekocht hebt…

Anders ontstaat hier het spelletje Raden maar - Wikipedia

En eigenlijk zeg ik, stuur terug als het niet voldoet.

maar wellicht heeft iemand zin om deze ~50 varianten te controleren voor jou

4 Likes

Heb je al geprobeert om hem als zigbee app. te koppeken: Kies nieuw app. Kies Homey Kies zigbee apparaat. Houdt de aan uit knop vast tot de led van kleuer verandert. Werkt 9 van de 10 keer.

Hoi Paul,

Dankjewel voor je reactie. Ik ben een redelijk nieuwe Homey gebruiker dus je uitleg ging iets te vlug. Waar kan ik kiezen voor nieuwe app → Homey → zigbee apparaat?

Ik denk dat ik dat al geprobeerd heb maar dat dit dus niet werkt. Maar even voor de zekerheid toch de vraag wat je precies bedoelt.

Alvast bedankt voor je reactie en hulp.

Zoals Dijker al verzocht, geef ajb even een link naar het produkt in de shop waar je het gekocht hebt. Nu is het maar raden…
Snap niet waarom je zijn vragen niet even beantwoordt…

En/of zoek op de doos naar vermeldingen met ‘wifi’ of ‘zigbee’ en maak daar dan een (scherpe) foto van die je hier plaatst.
De foto in je 1e post laat exact helemaal niets zien namelijk :wink:

1 Like

Beste Peter dankjewel voor je bericht maar had de opmerking van Dijker helemaal niet gezien en ook geen melding van ontvangen dus vandaar dat ik zijn vragen niet heb beantwoord.

En als op het doosje zigbee of wifi had gestaan dan had ik daar wel een foto van gemaakt. Maar zoals aangegeven staat dat er precies niet op!

Maar ik zal de vragen van Dijker proberen te beantwoorden.

Excuus ik bedoel niet app maar apparaat (afgekort is dat app :laughing:)
In de homey app. Kies dus nieuw apparaat.
Kies dan onder technologies Zigbee
Wanneer hij vraagt om het apparaat in de leermodus te zetten Druk dan de aan uit knop 10 seconden in.
Dit werkt 9 van de 10 keer. (Geen garantie dus)