Goedkope (zigbee/wifi) tussen schakelaars of tafeldozen gezocht

dat kan, maar jij zegt zelf 3th party apps, dat klopt dus niet, het is enkel de tuya app die dat heeft en niet alle 3th party apps. Zoals ik al aangaf de KASA app (tp-link) werkt probleemloos met energie doorgave.
Naast de kasa heb ik ook everspring modules, deze geven ook stroom metingen door…

1 Like

Voor zover ik kan zien, zijn er geen stekkerblokken die per stekker energiemeting doorgeven. En als die er al zijn is het maar de vraag of ze met Homey werken, toch?

Ik ga denk ik maar met domme stekkerblokken werken en dan met enkele slimme stekkers vóór een heel stekkerblok of in de meest noodzakelijke stekkers.

De discussie nog eens aanzwengelen:
Wie heeft er aanbevelingen voor Homey supported stekkerblokken/ powerstrips met:

  • liefst zigbee (evt. 433 , desnoods wifi)
  • 4 individueel schakelbare 220v aansluitingen(evt, ook als groep schakelbaar)
  • 2 of meer USB poorten (mogen als groep schakelbaar zijn)
    ?

dichterbij dan dit kom ik niet Smart Home USB-tafelcontactdoos kopen? | LIDL zie ook Lidl Smart Home App voor Homey | Homey voor mogelijkheden in flows

2 Likes

Ik lees erin dat stroommeting niet beschikbaar is in 3rd party Tuya apps.

1 Like

Werkt op zigbee

Deze heb ik besteld is makkelijk te koppelen met hun eigen robshop app. Alleen levertijd moet je wel echt geduld hebben.

Dank je @Robert_Zwetsloot ! !
Ik had deze al gezien, maar blijkbaar de handleiding niet goed genoeg gelezen :-[
Had liever 4 outlets gehad, maar dit is acceptabel, zeker gezien de prijs.

Dank je @HuisCHovens !
Dat ziet er ook goed uit. Ik zie op hun site “niet op voorraad”…
Hoe lang wacht jij er al op?

Ik wacht er al een maand op begin December bestelt. Ze zeiden bij robshop dat die volgende maand binnen komt dus in Januari.

zie mijn reply hierboven, die voldoet eigenlijk aan al je ‘eisen’
4 220v aansluitingen, per stopcontact te schakelen
3 usb aansluitingen, deze schakelt als 1 groep
Deze is wifi en werkt via tuay cloud dus ook met Homey., ze zijn er ook in zigbee maar dan heb je een wel een zigbee tuya hub nodig extra, die kun je niet direct aan homey koppelen helaas.

Dank je @B3rt !
Ik had jouw post idd ook al gezien
Tenzij het niet anders kan, wil ik wifi zo veel mogelijk vermijden voor smart-devices.
Dus ik denk dat ik voor nu voor het Lidl product ga.
:v:

geen probleem, waarom wil je wifi vermijden?
Mijn ervaring is juist dat WIFI in de praktijk tot de meest betrouwbare verbinding is gebleken…
Zigbee en Homey gaat in de praktijk ook niet altijd goed, je leest best veel problemen hiermee, zwave is duur maar wel meer betrouwbaarder icm Homey…

@B3rt
WiFi apparaten communiceren via IP, en doen een call home met de fabrikant, waarbij je niet weet wat voor informatie er wordt gedeeld. Hierdoor kan de fabrikant evt. direct in jouw thuisnetwerk kijken wat voor apparaten er allemaal aanwezig ziijn
Je deelt met hen in ieder geval je wifi netwerk ID en wachtwoord, en waarschijnlijk via de mobiele app ook nog je (vrij exacte) locatie.
Als die fabrikant niet zo kosjer is, dan heb je geen idee waar die info voor gebruikt kan worden, en of die fabrikant de gegevens van jou wel goed beschermt & beheert.

Zigbee apparaten communiceren niet met het IP protocol en zijn niet direct benaderbaar vanaf het internet. De controller/gateway schermt Zigbee apparaten in je thuisnetwerk af.

Een lang antwoord, maar in essentie zijn Zigbee apparaten dus veiliger tegen ongewenste toegang van buitenaf dan WiFi apparaten.

Lang niet allemaal, Shelly’s werken bijvoorbeeld prima zonder cloud, Sonoff tegenwoordig ook.

Moet je wel een controller/gateway hebben die zélf niet via de cloud werkt.

:slight_smile: Kan allemaal wel zijn, maar daarmee is de verbruiksmeting van Tuya stekkers nog steeds niet beschikbaar in 3rd party apps.