Goede Zigbee router in Homey

Ik heb een goed draaiend Homey systeem en ben er erg blij mee, zo blij zelfs dat ik aan het uitbreiden ben. Maar ik loop nu tegen de 18 eind devices aan van Zigbee.

Nu zou ik graag wat routers willen hebben, maar ik weet niet goed welke?

  • Lampen; Gaat niet werken, ik heb alles in huis als een Aqara end device no neutral. Helaas, ondanks dat ze gevoed worden, zijn dit geen eind devices. De lampen zullen dus elke keer worden onderbroken van het stroom
  • Stekkers; Liever niet, zo wel dan zou ik deze tussen de router kunnen zetten, omdat deze altijd in het stopcontact zit. "
  • Hub’s: Het idee was van Homey dat je geen hubs hoeft te hebben, helaas houd het naar 18 zigbee devices op en moeten we wat anders. Is een nieuwe Hub plaatsen dan een beter idee, zoals de TRÅDFRI hub? (echter in oktober 2022 komt er een nieuwe en ze zijn slecht leverbaar)

Graag jullie input

De IKEA repeater? TRÅDFRI Signaalversterker - IKEA

Een hub werkt meestal niet als router maar als controller, dus die bouwt z’n eigen Zigbee netwerk (en het is sowieso nog maar de vraag of de nieuwe Tradfri hub ondersteund wordt door de huidige Tradfri hub app voor Homey).

Zoals je ziet, is deze volledig uitverkocht binnen Ikea, dus helaas gaat hem dat niet worden.

1 Like

En wat is er mis met een (tussen)stekker?
Die kan je toch (verspreid) plaatsen in huis zodat je Zigbee netwerk vergroot?

En als device kan je hem dan altijd op ‘always ON’ zetten

Ik ben tot die conclusie gekomen. Ik heb een setje Ikea Trådfri Askvader gekocht en vervang gewoon mijn standaard verlengsnoeren/verdeelstekkers.

Het koppelen lukt echter niet, maar ik ga er maar eerst is in verdiepen.

Een sonoff ZBmini ergens in een doos aanbrengen.
Je hoeft hem niet te gebruiken om evht iets te schakelen. En hij werkt wel als router.

En voor de prijs hoef je het ook niet te laten €11

Komt nog wel wat btw bij.
En is een stekker handiger denk ik.

Is zelfs incl de btw… (zonder de BTW €9.09)

Je heb gelijk, beetje te snel gelezen denk ik.
Er komen alleen bezorg kosten bij, maar gelijk eentje besteld :slight_smile: