Geen verbinding

Mijn Homey pro zijn verbinding valt steeds uit. Krijg dan de melding Homey onbereikbaar en dan duurt het soms wel 5 minuten voordat hij hem weer vindt.

En nu?
Je geeft echt geen enkele info over wat je gebruikt aan netwerk apparatuur… :roll_eyes:
Standaard ISP modem? Wifi 6 Mesh systeem? Of gebruik je een Ethernet verbinding? Welke dongle?
Is hij ook niet te pingen?
Mobiele app ja of nee?
Web app ja of nee?
https://tools.developer.homey.app?

https://community.homey.app/search?expanded=true&q=homey%20onbereikbaar
https://community.homey.app/search?q=homey%20verliest%20verbinding&expanded=true

Hoi
Heb een netwerk adapter van Homey aangesloten volgens jullie site zie an de dongle ook netwerk activiteit echter bij opnieuw instellen vraagt hij weer om de wifi en ziet geen adapter.

Pi

Peter,

Heb hem net naar fabrieksinstellingen gezet en weer komt hij met de vraag wifi te installeren. Als ik mij ethernet kabel in mij laptop of iets anders steek werkt hij gewoon.

Pieter

Verzonden vanuit Mail voor Windows

Ik heb homey ook lange tijd gebruikt via wifi. Kort geleden switch gemaakt naar ethernet, omdat ik vermoed dat dit stabieler is.

Ik had backup gemaakt en homey opnieuw ingesteld. In de setup configuratie zag de homey dat ik keurig via LAN verbonden was.

Dus ik vermoed eerlijk gezegd een defecte ethernet adapter? Als een losse ethernet-kabel in je laptop wel gewoon werkt en internet doorgeeft.

Werner,

Heb de ethernet adapter eens aangesloten op mijn Microsoft surface zonder de voeding en deze heeft meteen internet. Dus ik denk toch mijn Homey Pro.

Pieter

Verzonden vanuit Mail voor Windows

Lange usb-c kabel naar Homey, en korte kabel naar adapter?
Zo ja, pak eens een ‘echte’ usb-c kabel, en zet deze tussen Homey en de ethernet dongle. #cablegate

Peter

Heb hem goed aangesloten en de bijgeleverde kabels gebruikt. En zoals aangegeven heb hem op mijn Surface aangesloten en heb meteen verbinding.
Pieter

Peter maakt zijn opmerking niet voor niks, dus toch maar eens met een andere kabel proberen.

Peter
Heb een TP link m4 systeem als router

En gebruik de Homey adapter als ik he. aansluit op mijn Homey zie ik in mijn ROuter ook geen ethernet verbinding heb de adapter toen aangesloten op mijn surface heb dan meteen connectie met het netwerk en zie dat ook in mijn router. Weet jij of je bij de setup meteen moet aangeven lan verbinding of eerst nog wifi gegevens opgeven.
Pieter

Hee Pieter,
Ik heb zelf geen Pro 2023. De lan verbinding via de ethernet adapter zou gewoon meteen moeten werken zonder iets in te stellen, een geconfigureerde wifi verbinding zal de netwerkactiviteit overnemen zodra de lan verbinding niet functioneert.

Ik heb op 't forum diverse posts gelezen over defecte ethernet adapters, maar het aparte is dat die bij jou eigenlijk prima werkt, behalve met Homey zelf.

Dan kun je nu nog 2 dingen proberen, een andere eth. adapter of een andere Homey.

Ik neem aan dat je het probleem al bij support hebt neergelegd? Ben benieuwd wat ze je kunnen/willen aanbieden als oplossing. Ik zou toch eerst om een test- cq ruil-adapter vragen.

Ik heb daar ook constant last van, ik merk het als mijn verlichting niet doet wat hij moet doen. Als ik dan wil gaan inloggen in de app is de Homey offline.
Bij mij is hij ook aangesloten via de kabel maar zie hem alleen via de wifi. Het ziet er naar uit dat ze de nieuwe Homey nog steeds niet helemaal onder controle hebben. Die mensen die alleen maar blijven zeuren over dat het probleem bij ons ligt, moet eens ophouden. Kom eens met een oplossing inplaats het bij de gebruiker neer te leggen, net als de voeding die erbij geleverd werd, ook een probleem van Homey. Moet helaas nog steeds een nieuwe krijgen.

Die mensen zijn gewoon community leden die dezelfde antwoorden geven op mensen met dezelfde problemen omdat dat dat in de meeste gevallen ook gewoon het probleem oplost. Het zijn geen mensen van Athom maar mensen zoals jij en ik.
Als hij trouwens pertinent NIET via de ethernet werkt kun je beter meteen een melding bij de support van Athom indienen. Dat kunnen wij dan echt niet voor je oplossen.