Weet iemand van jullie misschien een oplossing. Sinds enkele weken verliest mijn Homey Pro early 2019 zeker 10 x per dag de verbinding met WiFi. Het aansturen van de Flows werkt wel. Alleen kan ik mijn Homey zowel via WiFi als internet niet bereiken. Ik schakel WiFi dan uit om via 5G te benaderen. Dat werkt dus ook niet. Ik heb geen veranderingen aan mijn WiFi netwerk aangebracht. Uit het niets begon de Homey dit welles nietes spelletje te vertonen. Ik weet ook niet wat er met de jongens van Athom aan de hand is. Al 10 dagen geleden dit probleem gemeld, maar géén enkele reactie. Inventaris ten einde raad. Bijgevoegd een klein overzicht van de verbindingstoestand. Wie van jullie weet raad?
Beste Ben, … Jammer dat support traag reageert. Naar ik aanneem heb je vastgesteld dat je Homey het enige wifi apparaat is dat regelmatig verbinding met het netwerk verliest. Hier krijg ik regelmatig dezelfde melding ˵Homey lijkt offline te zijn˶, zowel van Pro 2019 als van Pro 2023 (met LAN verbonden). Ik stel dan echter vast dat de melding niet klopt: de router geeft aan dat de Homey’s verbonden zijn en ik kan de Homeys normaal benaderen. Het probleem hoeft ook niet perse aan je Homey te liggen als de verbinding weg valt. Om eens wat meer te weten te komen wat er aan de hand is zou je eens een analyse kunnen doen met Advanced IP Scanner of Angry IP Scanner.
Je zou dan zoiets moeten kunnen vinden:
IP: 192.168.1.11; Ping: 24 ms ; Hostname: homey- a3f5c2e7d8b149c9a6e3b8f1 ; Ports: 80,443.
Rechtstreeks pingen kan natuurlijk ook:
Pinging 192.168.1.11 with 32 bytes of data:
Reply from 192.168.1.11: bytes=32 time=35ms TTL=64
…
Ping statistics for 192.168.1.11:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 35ms, Maximum = 66ms, Average = 51ms