Nieuwe Homey Pro Installatie

Vandaag mijn eerste Homey pro installatie gedaan. Nu loop ik alleen tegen het probleem aan waarbij de homey na +/- 20 minuten de verbinding verliest.

Ik heb hier en daar al gelezen dat Homey niet goed overweg kan met een 5Ghz WiFi verbinding. Dus deze heb ik al uitgeschakeld als test.

Maar nogsteeds verdwijnt de homey ook volledig uit de Client lijst van mijn router. Alleen na een reboot van de Homey doet hij weer mee voor +/- 20 minuten. In die tijd doet hij het perfect, hapert nergens. Ik kan alles doen en testen op de mobile app en web app.

Is er misschien iemand hier die een suggestie heeft? Alvast bedankt!

Andere power supply uitproberen.

Wat je ook nog kunt proberen, als je een mesh netwerk / meerdere access points hebt, proberen homey aan een vast access point te koppelen en een vast IP adres toe te kennen vanuit de router.

Dankjewel voor de snelle reactie, die suggestie heb ik wel eens voorbij zien komen dus ik heb gisteren al een andere besteld. Vanmiddag maar kijken wat dat doet!

Dank voor je snelle reactie! Ik heb een Unifi DreamMachine router met 1 Unifi AP. Iedere keer krijgt homey al hetzelfde IP maar hij is nog niet statisch.

Vanuit de log files in de router lijkt het op een client side disconnect, net alsof je met je telefoon je wifi uit zet.

Ik ga vanmiddag een andere powersupply proberen en ik kan hem dan altijd nog even statisch maken.