Ik heb gisteren eindelijk mijn luchtontvochtiger in Homey weten toe te voegen. Het gaat om een ARION-RCS20(Y)-N7-1 (om precies te zijn). Deze is toegevoegd via de TUYA app. Ik kan bij het maken van een flow van alles kiezen, aan/uit, bereikte vochtigheidsgraad, etc. Ik wil echter graag een melding krijgen als het apparaat op FL (volle watertank) springt, hij staat namelijk in de kelder.
Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Is er een trigger card voor? Anders kan je ook de Boolean gets a new value kaart gebruiken (als de watertank-status via een boolean door Tuya wordt doorgestuurd.
Dank voor je antwoord. Ik zie alleen bij “gets a new number value” een optie “fault” staan. Maar ik zie ook dat het een advanced flow is. Däar kan ik dus helaas nieta mee.
Waarschijnlijk is fault een foutcode. Als je de trigger card verbind met een Timeline/push notificatie en vervolgens wacht tot de tank weer vol zit, krijg je een melding met de foutcode. Deze kun je in je andere Flows gebruiken.
Een andere mogelijkheid, zo heb ik het opgelost met een “domme” luchtontvochtiger, door een stekker (Ikea Inspelning) tussen te plaatsen en als het vermogen onder de 5W komt, een melding te sturen.
Apparaat schakelt namelijk uit als de watertank vol zit. Verbruik is dan iets van 0,2 - 0,3W.