Vraag over flow: Zet apparaat uit wanneer strooomverbruik lang hoog is

Hallo, ik heb een vraag over een flow waar ik niet uitkom.

Ik heb de Homey Pro 2023. Ik heb thuis een mechanische ventilatie. Deze heeft 3 standen en een automatische stand. Voor douchen/koken word de krachtigste stand gebruikt, maar verder is automatisch goed. Helaas vergeet ik deze wel eens te verzetten, waardoor de ventilatie erg lang hard blijft draaien. Ik heb ontdekt dat als de stroom er af en weer op gaat de automatische stand weer geselecteerd is.

Hier wil ik d.m.v. een slimme stekker gebruik van maken. Ik heb een slimme stekker van Aqara.

De flow die ik wil is Als stroomverbruik is 1 uur boven X watt, Dan schakel uit en weer aan.

Dit lijkt simpel, maar de controle of het apparaat nog steeds meer dan X watt gebruikt is geen standaard actie. Weet iemand hoe ik dit kan inbouwen? Uiteindelijk wil ik een versie maken die om 45 min een notificatie stuurt, zodat ik het zelf kan uitzetten. Als dit niet gebeurd dan doet ie het zelf.

Dank voor het meedenken!

Hoi Jonathan,
Dat kan bv met deze flow kaart, app naam staat er boven

Hoi Peter, dank voor je suggestie. Ik gebruikte dit maar het leek niet te werken. Heb nu iets draaien met de countdown app, eens kijken of dat werkt.

Met de app insight trends kan je dit waarschijnlijk ook oplossen.
Je kan dan het gemiddelde over een periode gebuiken


Ik gebruik deze voor de kelder ventilatie. Laat Homey na 22 minuten kijken wat het resultaat is. Bij geen resultaat gaat de boel uit. Bij wel resultaat kijkt ie na 22 minuten weer, enz. Ik vind het eng om apps te gebruiken die bij installeren al een waarschuwing geven dat ze het hele systeem kunnen overnemen.

Het is goed om te blijven opletten en niet alles klakkeloos te accepteren/installeren, maar:

Deze (en een x aantal andere) app(s) heeft bepaalde rechten nodig om dingen te kunnen uitlezen cq aanpassen, als jij daar opdracht toe geeft.
Zeg maar “Administrator” of “root” rechten.
Zonder die rechten werken bepaalde dingen niet.

Als je de Device Capabilities app bedoelt, vraag gerust aan de ontwikkelaar Arie waarom deze rechten nodig zijn, en wat zijn “snode plannen” met jouw Homey dan kunnen zijn;
De code is trouwens gewoon openbaar en in te zien: https://bitbucket.org/QlusterIT/nl.qluster-it.devicecapabilities/src/master/

Om e.e.a. in perspectief te zetten: Dat kunnen we niet zeggen van Homey firmware, en iets op computers dat windows wordt genoemd…