Slimme stekker schakelen via homey

Ik heb een vraagje over het schakelen van de slimme schakelaar van homewizard.

Ik zal eerst even de situatie schetsen:

Ik heb via advanced flow de tuin beregening geregeld (werkt perfect), maar nu zou ik graag een beveiliging willen in programmeren. Hoe het werkt is als volgt: om een bepaalde tijd gaat de pomp aan en klep 1 open voor 10 minuten en de pomp en klep 1 gaat weer uit.

Mijn zorg is alleen als de klep om de 1 of andere reden niet open gaat. Dan kan potentieel de pomp stuk lopen. Ik heb gemerkt dat de pomp wanneer er geen flow is op ongeveer 750w blijft steken. Ik zou graag willen dat de pomp uit gaat als hij zeg maar 1 minuut op een vermogen van 750W blijft steken. Het is mij tot op heden alleen gelukt om de pomp te laten uitschakelen als hij eerst boven de 800W is geweest en een kraan zou bijv uitgaan dat de pomp dan ook uitgaat. Dit werkt alleen niet als je klep helemaal niet open is geweest.

Heb iemand misschien een idee welke functie in advanced flow ik hiervoor kan gebruiken? Het liefste zou ik willen dan de pomp uitgaat als hij 1 minuut onder de 800W blijft steken, maar aan blijft als hij in die minuut wel weer boven de 800W is gekomen. Hierdoor kan ik er een tuinslang op aansluiten en dan niet constant de kraan op moet hebben.

Ik hoor graag wat voor oplossingen jullie hier voor zouden verzinnen.

Daar is deze trigger uitermate geschikt voor:

App: Device Capabilities

App store:

1 Like

Hooi Peter,

ik heb de app gedownload op mijn homey pro en ben er eens in gaan duiken hoe dat moet gaan werken. ik ben er alleen nu wel achter dat dit best wel lastig blijkt. hoe ben jij er achter gekomen hoe dit allemaal moet gaan werken misschien haal ik daar ook wat kennis uit?

Hi Arnoud,

Bedoel je de hele app, of de flowkaart die ik voorstelde?

De app is wel “heel veeeel” en er kan van alles mee idd.

Hoi,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen flouw idee heb hoe ik hiermee moet beginnen. Het is me nu gelukt om de tegel te maken waar in het wattage te zien is van de slimme stekker. Ik hoopte hiermee informatie in een bepaalde flow te kunnen krijgen, maar zonder succes.

Ik weet niet of jij precies weet hoe de flow van mij er uit moet komen te zien?

Mss heb je hier iets aan:
Het is dezelfde flowkaart, maar dan vanuit standaard flows gezien, met een slimme stekker (‘koelkast’ bij mij), met power (vermogen) als de te checken waarde:

En de bijbehorende actiekaart is dan “zet pomp uit”.
Dat is de hele flow.

Goedemorgen,

Dit zou mij in ieder geval ontzettend veel moeten helpen dankjewel!

Heb jij niet ook een paar screens voor de tegel van de app zelf? Ik ben van mening dat ik die ook nog niet correct heb opgezet.

Ik hoor het graag van je,

1 Like

Het is me gelukt met jou hulp.

Super bedankt!

1 Like