Real time status in app

Hallo, als nieuwe homey gebruiker heb ik tweetal vragen. Als ik bv een lamp aanzet met een pulsdrukker , via een Qubino module, dan zie ik dat niet terug in de app. Ook zie ik dan niet op welke dim stand deze lamp brandt. Gelijk maar de tweede vraag. Ik heb een flow gemaakt dat wanneer ik een bepaalde lamp uitschakel de andere lampen ook uitgaan. In de app werkt dit perfect maar als ik de pulsdrukker van de lamp gebruik dan gaat alleen die lamp uit maar de flow wordt niet gestart. Kunnen jullie mij helpen om deze twee probleempjes op te lossen. Bvd

Kun je je flows delen?
Anders is het moeilijk helpen.

Gebruik je bijv. als trigger: is aangezet.
Of, knop is ingedrukt?

Ik hoop dat de foto’s zichtbaar zijn (niet mijn sterkste punt)Ik heb als trigger gebruikt lamp uitgezet.



Via dit icoontje kun je je flow in 1x delen, als linkje.
Die link voeg je hier in in je bericht, en de flow wordt zichtbaar na “save edit”.

Dan wordt de status van de lamp niet doorgegeven aan Homey. KaKu heeft dat nadeel bijvoorbeeld.

Ik raad ook aan om (tijdelijk) notificatie kaartjes aan probleem flows te hangen.
Ik heb standaard bij ieder Dan… gedeelte ‘Papertrails’ log-kaartjes toegevoegd met daarin de flow naam.
En indien in de flow gebruikt, ook bij het Dan Anders… gedeelte, met het woord “anders” vóór de flownaam

Hartelijk dank voor het meedenken. Het is gelukt door in de geavanceerde instellingen L1 en L2 op uitgeschakeld te zetten.
Daarna de module verwijderen en opnieuw aanmelden bij Homey.
In dit geval betrof het een Qubino flush dimmer.

1 Like

En nu gaat de trigger wel af?

Ja inderdaad. Alles werkt nu zoals verwacht. De trigger gaat af en de betreffende flow werkt ook zoals ik het graag zou willen.

1 Like

Selecteer nog even de solution :wink:
Dat helpt andere. :slight_smile:

Wat bedoel je met “selecteer nog even de Solution”.
Als je goed begrijp dan heb ik deze reeds hierboven vermeld.
Trouwens ik zie nu dat ik daar een fout heb gemaakt.
Het moet niet L1 en L2 zijn maar L2 en L3 zijn.

Deze dus Ingang 2 notificatie type en event en hetzelfde bij ingang 3.

Wanneer andere mensen het een post geven, komt er een knop: Solution. Wanneer je die indrukt verschijnt die post boven bij de topic.

Echter, ik denk dat die knop er misschien niet is voor eigen posts?!