Hoe kan ik zien door wat word een lamp aangestuurd als de melding "Door philips hue, without the bridge" is

Als ik wil weten wie of welke flow een lamp word aangestuurd dan zie ik de melding bv “flow teken UITGEZET 8 uur geleden via flow Keuken lamp uit” nu weet ik dus door welke flow de lamp uitgeschakeld is geworden.

Maar ik heb problemen met 3 lampen die zo maar aangaan en als ik dan ga zoeken door welke flow dan lees ik “lamp teken UITGEZET 8 uur geleden door philips hue, without the bridge” wat moet ik hier nu bij denken dat die lampen zomaar door de app philips hue worden aangestuurd, als dat zo is hoe kan ik dit voorkomen, homey al van spanning afgehaald app opnieuw opgestart maar het gebeurd nog steeds.

Homey (early)2016 versie 8.1.6, app versie 7.2.3.1246
Philips hue versie 2.0.35

Deze flowkaart geeft je heel veel info:

Maak ook, of juist vooral, een flow voor ‘dim’ i.p.v. ‘onoff’

Dit fenomeen is vaker gemeld trouwens.
Realiseer je wel dat als iemand, of een flow, de lamp aanzet door enkel een ‘dim’ commando te geven, de log (HELAAS) niets anders meld dan de app naam…
M.a.w. het kán toch stiekem een vergeten flow zijn die jou nu fopt.

Ik hang aan alle flows logkaartjes, zodat je eenvoudiger kunt terugvinden wat er op een bepaald moment, of met een bepaald apparaat, gebeurde.

Thanks voor de hulp en ja ik heb ook dim flows voor die lampen maar ik ga ook een met die LOG app aan de gang.

1 Like

Vergeten flow kan niet er is niks veranderd er stonden alleen wat bitjes verkeerd na de update van Better Logic Library, maar ook deze bitjes gebruik ik ook in de rest van mijn lampen maar 3 lampen hebben dat probleem de lampen zijn van het zelfde type.

1 Like

Ik weet niet hoeveel flows je hebt, maar bij 460 hier ga je geheid flows ‘vergeten’ :crazy_face:

Ik heb al verteld dat er in de laatste maanden niks veranderd is, dus als ik een flow vergeten was dat was dit probleem eerder opgetreden.

Ik probeer enkel aan te geven, dat er op mijn Homey in ieder geval wel eens iets draait wat ik inmiddels ben vergeten. Dat kan dus eventueel misschien per ongeluk een oorzaak zijn.
Maar jij hebt het 100% onder controle begrijp ik.

Ik heb gisteren een lamp moeten vervangen, ik stond even te kijken hoeveel flows ik weer heb moeten aanpassen.
Ik was even vergeten dat er al veel flows op 1 lamp zat

ik wil hier toch nog even op reageren ik denk dat ik voor 99% weet welke flows is allemaal heb, toen ik begin met de homey heb ik meteen een excel file aangemaakt met 8 tab bladen,
1 flows
2 sensor instelling
3 knoppen
4 hardware
5 kosten
6 dimberekening
7 test flows
8 versie van de apps

Dus ik weet wat er in mijn systeem zit en hoe het is ingesteld en ook hoeveel flows en hoe ze er uit zien wil ik wat veranderen test ik ze eerst en dan zet ik ze in de homey en de excel file word aangepast hieronder een paar voorbeelden hoe die file uitziet voor de flows.
vb is booglamp aan en dimmen in de voorkamer en uitschakelen is alle lampen in de voorkamer.

Lamp aan

Dimmen van de lamp

Lampen uit

En dit doe ik dus vanaf het begin dat ik de homey heb zodoende kan ik ook wel zeggen dat ik voor 99% weet welke flows ik heb en hoe ze in elkaar zitten en hoe ze werken, de laatste maanden is er niks veranderd alleen de update´s van de homey zelf en van de apps.

Hele dag bezig geweest om mijn 203 flows te controleren dus homey met de excel file vergeleken is niks mis mee de file en homey zijn gelijk.

Dus schiet mij maar lek ik weet het niet meer waarom die 3 lampen vanzelf aangaan in de nacht.