Failed to activate melding bij setup Homey Pro 2023

Wilde vandaag eindelijk mijn nieuwe homey installeren, maar kom gewoon niet door die setup heen… Bij de activatie lijkt het fout te gaan. Ik gebruik de APP versie 7.5.0.1347 en krijg na het verbinden met mijn wifi de rode ring en de melding “Failed to activate Homey Pro (request to https://setup.athom.com/api/v2/activate failed, reason: self-signed certificate)” Ik ben nu 3 uur bezig met allerlei opties, maar niets lijkt te werken.

Laatste versie van de app, bluetooth staat aan, netwerk wordt gevonden. Meerdere malen gereset naar factory settings, maar ik ga van blauwe ring naar rode ring… Ik kon op het forum niets vinden, maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben… Help?

Je bent een va de weinigen waarschijnlijk
Lijkt op een defecte Homey.
Heb je een speciale netwerk beveiliging thuis? Probeer dan een ander netwerk of bijvoorbeeld een hotspot welke je met een telefoon creëert.

Anders even contact opnemen met Athom support

Je kan dit ook nog proberen. Had ik hier ook ergens gelezen.
Installeer de laatste beschikbare firmware op de Homey via de pc of Mac.
En daarna nog een keer proberen te installeren.
En anders het advies van @Dijker opvolgen en Athom een bericht sturen.
Wel een goede kabel gebruiken.

1 Like

Gebruik je iets als PiHole of Adguard in je netwerk?

Ik had dat ook, kreeg een andere opgestuurd, die deed het wel.

1 Like

Dank voor de antwoorden… Ik was vergeten te vermelden dat hij voorheen wel geconfigureerd was maar omdat er nog weinig apps compatible waren heb ik hem een half jaar niet gebruikt. Dus hij had het wel al gedaan…

Ik heb vanochtend nog een keer via de USB Tool de firmware teruggezet, en toen had ik hetzelfde. Ik heb geen PiHole of Adguard in mijn netwerk, maar dat gaf mij wel het idee om mijn ziggo modem en mijn Orbi routers uit- en aan te zetten… En toen pakte hij wel door! Ring bleef wel blauw, dus heb de homey normaals uit en aan gezet, en nu lijkt hij het te doen… Voorzichtig maar een voor een de boel configureren, ik durf geen backup van mijn 2019 homey terug te zetten op de nieuwe…

Dank allemaal voor jullie tips en mee-brainstormen!