Elektrisch deur systeem

Kan iemand me helpen? Ik weet niet goed hoe hier aan te beginnen.

Ik heb een deur dat werk met een elektrisch slot. Zo een buzz systeem dat vaak in appartementen gebruikt wordt. (wat is de officiële naam hiervan?) Ik wil dit graag slim maken.
Is er een intercom systeem dat werkt met Homey waarmee ik de deur vanaf mijn smartphone kan openmaken?

meen dat iemand hier op t forum dit heeft toegepast. Dacht in het Nederlands gedeelte

Is dat er zo een met een drukknopje om de deur te openen? Had in mijn vorige flat zoiets en had tussen de contacten van dat knopje een fibaro double Relay gezet. Deze heeft potentiaalvrije contacten en kan je dus gebruiken om het ‘knopje drukken’ te laten doen. De ingebouwde timer om em automatisch uit te zetten na zoveel seconden had ik op 15s staan. Als je dan met device aan / ‘deur open’ die fibaro triggert dan houd ie 15s de deuropener aan.

1 Like

Heeft een dubbel relay genoeg aan de spanning op het draad of heeft dat aperte voeding nodig

voor het 'knopje drukken ’ heeft het geen spanning nodig, het is een dry contact dus verbind het alleen de 2 draadjes aan elkaar. De double relay heeft wel zelf spanning nodig om te werken. 24v of 230v, deze kun je van een 24v opener halen maar niet van de 12v versie. Je moet ook spanning van de fibaro gescheiden houden van het maak-contact. Parallel zetten op de 24v trafo met de uitgang naar de opener dus. Fgs-221 is de enige die werkt met 24v, de 222 enzo met 230v.