Deur automaat

Wie kan mij helpen, voor een invalide familielid zijn wij bezig het huis te automatiseren met Homey. Verlichting en TV kan dan eenvoudig bedient worden door stemcommando’s. Wij zijn op zoek naar een oplossing om ook een deur te openen. Heeft iemand hier ervaring in wat hiermee werkt? Mocht iemand nog meer weten wat we goed zouden kunnen automatiseren dan hoor ik dat graag als aanvulling

Ik kan je sowieso noet verder helpen vrees ik, maar denk dat het belangrijk is om even aan te geven of het om een binnen- of buitendeur gaat, of de deur ook automatisch helemaal open moet zwaaien of dat het voldoende is om vervolgens handmatig open geduwt te worden, etc. Moet hij echt op slot als ie dicht is of is alleen gesloten genoeg, etc…?

1 Like

Bedankt voor de tip! Het gaat om zowel binnen deuren die gewoon open moeten gaan zodat de rolstoel erdoor heen kan en een buitendeur die ook van slot moet, daarvoor zie ik wel mogelijkheden maar het gaat mij om de open zwenk functie dmv een soort deur automaat maar dan een die je via Homey kan bedienen.

1 Like

Ah, ik snap nu wat je bedoelt. Een soort elektrische deurdranger, daar zit vaak een grote drukknop bij aan de muur (ziekenhuis bijv.)
Voorbeeld → link

Die drukknop kun je vervangen door een willekeurig Homey compatible relais neem ik aan.
Fibaro smart implant bijvoorbeeld.
Of Tuya zigbee
Ik zou geen reais op Wifi willen adviseren, daar deze vaak internet afhankelijk zijn.

Er zijn slimme sloten die een deur van het slot kunnen halen en de deur losmaken, zodat je de klink niet hoeft te bedienen.
In de app store kun je vaak de flowkaartjes al ‘inzien’, screenshot is van Nuki

In het geval van Nuki zou ik de Nuki community app gebruiken, deze heeft een lokale verbinding met het slot i.p.v. via “de cloud”