Poort slim maken

Hallo,

Ik heb een houten poort in 2 delen die word aangedreven door 2 motoren.
er zit het city1-evo systeem op.
Ik kan dus gewoon de poort openen en sluiten door op de afstandsbediening te duwen.

Hoe kan ik deze het best/makkelijkst slim maken? zo dat ik de poort met homey/Apple Watch kan bedienen? Ik kan namelijk door de bomen het bos niet meer zien,

shelly 1, fibaro roller shutter, fibaro single switch, fibaro smart implant?

Hartelijk bedankt alvast!

Mja, maarre, niemand weet toch wat een city1-evo is … Misschien als je er wat linkjes naar het product + documentatie (printplaat aansluitingen) bij plaatst is er kans dat er iemand naar gaat kijken?

dit is dus de sturingskast die 2 motoren aansturen die iedere een vleugel aansturen

In de handleiding staat van alles over hoe je L3 en L4 kunt gebruiken voor het openen/sluiten van de poort. Je hebt een slim schakelapparaat nodig met twee relais om dat te kunnen automatiseren.

Aangezien je zo’n schakelapparaat ook van stroom moet voorzien, en (dus) moet aftakken van de stroom die binnenkomt, zou ik aanraden om er iemand bij te halen die verstand van zaken heeft als je zelf niet precies weet wat je doet.

1 Like

dus met een fibaro double switch zou dit moeten lukken?

Ja, die heeft twee relais dus daarmee zou het moeten werken (met de juiste instellingen van de poortopener).

bedankt, wat is het verschil tussen de fibaro double switch en de fibaro roller shutter 3.
Zijn dit beide geen dubbele switchen?

Ik ben geen Fibaro kenner, maar ik vermoed dat de Roller Shutter 3 extra dingen aan boord heeft die specifiek bedoeld zijn voor z’n doel.

bedankt voor de snelle reacties!

Let wel op: bij een Roller_Shutter kan je nooit beide relais contacten gelijktijdig activeren, die zijn namelijk voor OPEN versus DICHT.
De Roller_Shutter heeft ook geen potentiaal vrije contacten en daardoor ongeschikt voor deze toepassing.

De FGS - 221 is wel geschikt
image

1 Like

Dat is dus de fibaro double switch?
Bedankt!

1 Like

fibaro double relay switch FGS-221

Wat is het verschil met de nieuwe switch?
De relay is bijna niet meer te verkrijgen

Welke nieuwe switch? Die dingen hebben typenummers, als je daar een nummertje naast zit, is het een heel ander ding, het zelfde geld voor de benaming, je slaat bijvoorbeeld het woord β€œrelay” gewoon over, maar dat is wel essentieel voor jouw toepassing.

1 Like

De fibaro double switch 2 fgs-223.

De fgs-221 is niet meer te krijgen.

De FGS-222 is de opvolger van de FGS-221. Niet de FGS-223…

De β€œDouble Switch 2 FGS-223” heeft geen potentiaalvrije contacten;
Q1 en Q2 schakelen intern de 230V fase door:
Screenshot from 2023-06-25 01-35-35

Zoals Jan al zei, heb je de β€œDouble RELAY Switch FGS-222” (FGS-221 is er blijkbaar niet meer) nodig; Deze heeft wel potentiaalvrije contacten die je apart kunt voeden via de β€˜IN’ aansluiting:
Screenshot from 2023-06-25 01-45-06

Maar ook deze is amper verkrijgbaar, hier nog 1tje

oke bedankt,
deze moet ik dan gewoon vie de 230v die binnenkomt?
Ik dacht dat het veiliger was als je de module kon aansluiten op de 24v uitgang van de printplaat maar deze zijn en dan blijkbaar niet?

Is deze fibaro double relay switch figs-222 dan de beste oplossing?
Of kan ik beter een ander model van shelly of iets anders gebruiken?

Al naar de Smart Implant gekeken?
https://www.google.com/search?q=fibaro+smart+implant+manual&client=tablet-android-samsung-nf-rev1&sxsrf=APwXEddeuW-E5P5BvvHyn8QBFALwme07ag%3A1687682649466&ei=Wf6XZPONHJjfkwWL9YGgAQ&oq=fgs+224+manual&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAEYBDIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwAzIKCAAQRxDWBBCwA0oECEEYAFAAWABgpydoAXABeACAAQCIAQCSAQCYAQDAAQHIAQg&sclient=mobile-gws-wiz-serp

Fabrikantcode FGS-224. !!! Maar deze kan ook, ook dubbel relais.

1 Like

dus het is de fibaro double smart module fgs-224 die ik moet hebben en niet de fibaro double relay switch fgs-222? of dan toch de smart implant?

Het word er alleszins niet minder ingewikkeld op. :nerd_face::sweat_smile: