Een goede schakelaar voor in de badkamer?!

Hi all,

Ik heb de volgende case:

In mijn badkamer zit de mechanische ventilatie geschakeld met de verlichting. Dus wanneer de lamp aan gaat gaat ook direct de ventilatie aan. Best wel vervelend en dat wil ik loskoppelen.

Het liefste wil ik op de volgende manier werken

Een multisensor pikt een beweging op en schakelt het licht aan doormiddel van een flow met timers. Wanneer de multisensor daarnaast registreerd dat het vocht % stijgt schakelt de ventilator aan.
Zo gaat de ventilator alleen maar aan wanneer we daadwerkelijk gaan douchen.

Ik heb dus nodig:
1 Multisensor (ik gebruik op andere plaatsen al een Aeotec, prima spul)
1 Lamp (Ikea, heb ik al liggen)
1 schakelaar die een beetje tegen vocht kan

De ventilator zit er al in :slight_smile:

Vooral voor de schakelaar ben ik op zoek naar tips. Ik zat al te kijken naar deze bijvoorbeeld, maar ik weet niet zo goed of deze in een hoog vochtige omgeving kan geplaatst worden?

Voor de duidelijkheid, de schakelaar komt boven het gips plafond in de badkamer.

Tips zijn meer dan welkom, ook andere denkwijze en manieren om mijn uitdaging voor elkaar te krijgen!

Dank alvast!
Onno

Even voor de duidelijkheid: gaat de ventilator ook uit als je de verlichting uit doet, of blijft de ventilator daarna nog een tijdje doordraaien?

Goede vraag, die blijft nog een tijdje draaien wanneer de lamp uit gaat

Ik heb sex3lfde achter de ventikator gedaan. Werkt al wnderhalf jaar prima. In het plafons zit de aeotec. Met flowsstuuk ik de fan licht en de sonos aan