Digitale Meter type Landys + Gyr E360-3P -- Bruikbaar met de Homey Energy Dongle

Hallo,
Ik gebruik al enkele jaren de Homey Pro 2019.
Zeer recent ben ik verplichte eigenaar van de digitale meter type Landys + Gyr E360-3P.
Ik weet dat de Homey Energy Dongle enkel werkt met de Homey Pro 2023.

Ik overweeg mijn Homey Pro 2019 te vervangen voor de nieuwere versie en hierbij dan de Homey Dongle erbij te bestellen.

Voor deze keuez te maken heb ik volgende vragen:
1:/ IS het type digitale meter " Landys + Gyr E360-3P" ondersteund door de Homey Dongle ?
2:/ IS bij bestelling de levertermijn van April 2025 betrouwbaar voor mijn nieuwe opstelling.
3:/ Ik heb Zonnepanelen, een Warmtepomp en een Laadpaal waarbij ik mijn verbruik wens op te volgen.
Mijn consumptieverbruik zou ik willen gaan regelen met de Homey Pro.
Ik zou een degelijk inzicht willen hebben in mijn verbruikspatroon dat duidelijk is en eenvoudig te raadplegen - Ook snel beschikbaar.

Zijn er mensen met goede ervaring voor zo’n opzet en Kunnen jullie de ervaring eventueel delen.
Dank bij voorbaat

P.S.: Wij hebben een dagelijks verbruik van 20 kWh per dag of 8.400 kWh per jaar - Zonnepanelen brengen gedurende 8 maanden een 8000 kWh per jaar op. - Als verwarming gebruiken we een warmtepomp zowel voor warm water als vloerverwarming.
Ik overweeg eventueel een Slimme batterij aan te schaffen om het verbruik s’avonds eventueel op te vangen via een batterij en te optimaliseren.

Dit alles liefst met de Homey PRo Automatisatie, omdat hiermee ervaring is en al een opzet met vorige generatie beschikbaar is.

Alle ervaring is welkom.
Dank bij voorbaat

1 Like

Ja, werkt. Via Early access in test hier.

Start Levering is in laatste podcast nog besproken.
En dat weet je pas als die er is.

1 Like

Het is niet verplicht om de Homey energy dongle aan te schaffen. Een Homewizard P1 dongle bijv. werkt ook prima, is gewoon leverbaar en voordeliger. Óók met een Pro 2019.

Er staan diverse voorbeelden op het forum om Homey Pro (alle modellen) als slimme energie manager in te richten, maar er is geen kant-en-klaar pakket.

Om e.e.a. in een overzicht weer te geven kun je Homey dashboard gebruiken.
Een paar van vele mogelijkheden zijn de grafieken van de DataVista widget op een Pro 2019:

2 Likes

Hoe heb je dat aan de praat gekregen? Sinds vandaag ook eigenaar van zo een digitale meter. Dat is toch een RJ45 i.p.v. RJ12?

Ik weet niet of er producenten een RJ45 plaatsen op een DSMR meter maar dat lijkt me niet een P1 port of voldoen aan de standaard.

bij mij zit er alleen een standaard RJ11 en die past :wink:

Dus jij hebt een Landys + Gyr E360-3P met een RJ12 poort?

Bestaan er dan ook andere? Wat heb jij?

Hm nvm, blijkbaar wat meer koffie moeten drinken vandaag. Gewoon niet diep genoeg gestoken :see_no_evil_monkey:.

Je m’excuse! Thanks als klankbord alleszins!

Hello Chrisroijens,

I have seen you feedback on my post related to Landys + Gyr E360-3P
IS it correct that you use a new Homey Pro 2023 in combination with a Homey Energy dongle and that this ca nbe used in the energy App of Homey ?

The Landys device has a port of type “P1-HAN” to connect to

I’m not sure that this device is supported with the Homey Energy dongle.

Thanks to let me know if this is working on your site.

Was al gevraagd en beantwoord, Jurgen: